- 13.29

Jag dör hellre innan jag viker mig för bitterheten.

Jag är en sån människa som egentligen aldrig har haft "något", jag sätter något inom situationstecken för att jag har alltid haft fina människor omkring mig etc, men jag har aldrig haft pengar eller social trygghet. Mycket har gått snett i mitt liv, både av mina egna handlingar och andras. Det finns mycket som jag skulle kunna vara bitter för, mycket som har varit negativ. Just nu sitter jag i mitt flickrum, utan jobb, utan pengar, utan emotiell säkerhet. Jag har blivit tagen för givet och blivit utnyttjad, jag har en strulig pappa, jag har blivit sårad mer än en gång, upplevt saker inget barn ska behöva uppleva. Jag har gjort misstag jag ångrar, jag har sagt saker jag inte menat. Blivit missförstådd och varit ensam. Men, inget av det vill jag ska påverka min framtid. Det är saker som har byggt den jag är idag, absolut, men jag vill inte att det ska sänka mig som människa. Jag är värd all lycka i livet, lika så som alla andra, varken mer eller mindre. Men jag tror inte på att det är något man uppnår genom att se på livet genom ett cyniskt filter. Då tar jag hellre på mig mina rosafärgade molnglasögon och ser vardagsmiraklena och hoppas att jag aldrig glömmer de, hur framgångsrik jag någonsin kan bli. Jag väljer att vara hoppfull, dagdrömma om att ha "allt", le åt filmscenarion och kanske ibland lägga upp hoppfulla men naiva citat på facebook. Att vara pessimist har aldrig fungerat för mig, livet har alltid blivit bättre med en nypa positivitet och jag vill mer än gärna dela med mig av det till andra.

Jag är en enkel människa, inte helt utan fel och ibland lite för känslig, men jag uppskattar de små sakerna. Jag är en livsnjutare som inte nödvändigtvis behöver spendera några klöver för att känna mig tillfredsställd. Jag har ingen dragning att bo i storstadens puls, inga ambitioner att bli miljonär, inte heller att bli känd. Jag kanske inte går till historian, och glöms nog bort efter mina barnbarn, och det är helt okej för mig. Det jag vill ha i livet är kärlek och trygghet, och kunna säga att jag har njutit av varenda sekund i mitt liv, även om det har känts svårt. Vem vet, jag kanske vinner på lotto, jag kanske dör i morgon. Men jag kan idag säga att jag aldrig har ångrat ett beslut, jag har inte gått miste om någon upplevelse eller dröm. Jag håller för fasen på att letar efter min dröm i skrivande stund. Jag har inte hittat den, mer än att jag önskar mig kärlek, trygghet och att en dag få uppleva en andra generation. Jag tror inte jag skulle hitta den mer på ett skitjobb i Stockholm, men skulle jag tro att den fanns där, ja då är det klart att jag skulle följa den. Jag är inget svagt men som inte kan handla på eget bevåg, jag är ingen som inte vågar säga vad jag vill. Jag har bara inte samma önskningar som andra har. Jag kan bli en massa om jag skulle vilja plugga något som man kan plugga i Gävle, jag kan leva livet på en medellön, jag väljer att se livet från den ljusa sidan, även om någon tycker det är naivt.

Ja, jag är känslig, jag har inget filter mot negativitet. Ja, jag gillar citat och bra låttexter. Det har jag alltid gjort. Det vet ni.

Hoppet är regnbågen över livets brusande flod. - Friedrich Wilhelm Nietzsche

Carolina.



Något som bör nämnas är att jag inte dömer ut någon som vil ha rikedomar, bo i storstäder, ha höga karriärsambitioner eller annat jag har tagit upp, det är jättefint om ni vill det för er själva. Det handrar helt om att det inte är något JAG strävar efter. Och det gör inte mina ambitioner och drömmar mindre värda.


Kommentarer
Postat av: IDA

fint :)

2012-04-28 @ 20:51:55
URL: http://bad-ass.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0