- 08.23

Jag har en tendens att komma på otroligt smarta eller välformulerade meningar som jag vill skriva ner här när jag inte ska det. Sen när jag sitter här, helt blankt. När jag står i duschen, ska somna, går till/från jobbet, när jag tar en cigg eller till och med på jobbet. Aldrig någonstans nära ett papper eller en människa värd att samtala om det med. Ibland blir det lyckat, en harmoni mellan tanke och möjlighet. Som ni redan vet, min favoritstund i hela livet. Eller så kommer bara censuren, efter jag är övertygad att jag ska skriva om något tänkvärt. Som ett lås i fingrarna, eller i formulationen. Ordkräks eller ett stopp är oftast resultatet. Det är som att i ens ensamhet i huvudet kan man flytande och varierande engelska, sen kommer det in en turist på jobbet eller möter en på gatan som frågar om vägen till Resecentrum eller Skärså. Då förvandlar ens kommunikationskunskaper till en på en apas nivå. Man kommer inte på hur man sätter ihop en mening på engelska och blandar in svenska/svengelska i den egentligen enkla beskrivningen. Så jäkla typiskt!



Carolina.

Kommentarer
Postat av: isa

SV: haha men skojar du?

2011-05-30 @ 13:42:10
URL: http://coolkidscant-die.blogspot.com
Postat av: Nöjesportalen

Checka in bloggen med nya storfilmer varje dag!

Det är helt gratis och allt du behöver göra är att trycka på play!

2011-05-30 @ 14:50:37
URL: http://nojesportalen.blogg.se/
Postat av: frida

Klockren beskrivning! Och du, jag kommer att sakna dej massor jag med, hur mycket som helst faktikst! Men det är som du säger, tur att vi bor nära, vi förflyttar skrattandet till kvällar och helger istället bara och siktar på en underbart rolig sommar! :) Puzziz finaste du och jag behöver egentligen inte skriva att du betyder massor för mig du med, det hoppas jag du vet ändå! <3

2011-05-30 @ 19:44:45
URL: http://genlid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0