- Talk is cheap?

Här sitter jag med knallblå naglar, funderar mycket på då och nu. Jag försöker tolka gårdagen med dagens ord av Henrik Fexeus, eller var det dagen med gårdagens ord? Hur som helst försöker jag förstå mig själv bättre och i utsträckning - människan. Jag tycker det är ett intressant ämne, beteende och psykologi. Att många människor, alla någon gång i sitt liv, säger saker i ord om visar en annan i kroppen. Vi människor använder bara i snitt 10% av vårat språk verbalt, resten är alltså 90% i kroppsspråk, ansiktsuttryck och tonläge. Ordmänniskan i mig funderar mycket på vilken typ jag själv är, vilket som väger mest för mig, ordet eller handlingen. Jag har några livexemplar som visar hur mycket man kan säga som man inte menar, eller som det finns en hel historia som inte berättas, men som man ändå uppfattar.



Carolina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0