- 11.50

Usch vilken orolig sömn jag har haft i natt. Det är dagar som denna jag är ganska glad över att jag är arbetslös och faktiskt kunde ta en extra timme i sängen - det behövdes. Rutinbehovet i mig säger att jobb till tre, fyra timmars sömn och inte så mycket mat inte är så jättebra för mig. MEN jag har haft en toppenhelg, från början till slut.

Fredagen var en riktig familjedag. Jag tog en promenad till stan med hela familjen och vi gick och handlade, det låter banalt men det var faktiskt ganska mysigt. Senare på kvällen så begav jag mig till min andra familj, frugan och adoptivhunden aka Långa. Fredagsmys med panacotta, jag åt två och Frida en halv. Jag försökte få henne att uppskatta Criminal Minds, det gick åt helvete, så vi bytte till Travel Channel där det var ett program om Sverige. Det var riktigt kul att se hur resten av världen ser på oss, och ännu roligare hur de uttalar våra namn "Geaumla Staun" haha! Jag har nog aldrig varit hos Frida så länge som i fredags om det inte har varit fest faktiskt. Jag gick hemåt sängen vid runt halv tolv. Ett helt under att människan som somnar vid åtta faktiskt var pigg och allert!
Lördag, på fredagskvällen hade Hanna ringt mig och undrat om jag ville jobba på Ingrids systers bröllopsfest. Såklart jag ville det! Jag kan inte motstå något som har med bröllop att göra, och inte tjäna lite extra slantar eller att umgås med Fia, som också skulle jobba. Så jag chillade hela dagen och laddade batterierna. Framåt kvällen så drog jag till Eken och Cajsa för att möta upp Fialottan innan vi skulle käka. Vi drog till Tacobaren och fördrev lite tid innan vi skulle vara på Kvarnen. Vi kom dit lite tidigare och hjälpte cateringfirman att servera till efterrätten. Sen gick vi ner till baren och började förbereda. Sen blev det full rulle. Folket var törstiga, väldigt törstiga. Det var inte många minuter under kvällen då det var lugnt, men alla var så himla trevliga och glada. Jag och Fia stod och dansade bakom bardisken och pratade med intressanta gäster. Vi hade en stunds nostalgi av att vara tretton också, väldigt humoristiskt. Klockan flög fram och helt plötsligt var klockan nästan tre och vi stängde baren för att spendera några låtar på dansgolvet. Mycket roligt måste jag säga! Runt halv fyra-fyra tiden var vi helt slut och med applåder och tack så begav vi oss hem. Vi låg i Fias säng och hade yttligare några minuter av trettonårsnostalgi innan vi somnade.
Söndagen, började av att solen stack i mina ögon och Fias förkylda snarkar mina öron. Men ändå var det rätt så mycket mysighetsstämplat. Vi åt frukost och tog en solig promenad. När jag väl kommit hem så kom tröttman ifatt så jag drog några avsnitt O.C. Senare på kvällen hämtade Johan upp mig och vi gjorde en "Söderhamnare" och tog en fika på Donken. Konspirationsteorier, båtar, framtidsmål och såklart lite pole. Fin fin söndag må jag säga.


Härligare helg kan man nästan inte begära! Och det känns nästan inte som att min helg riktigt är slut, ikväll är det pole dance vilket jag varje vecka ser som veckans höjdpunkt. Lovely.


Carolina.

Kommentarer
Postat av: isa

Du hade visst serverat min svärmor i lördags ;)

Trodde hon haha <3

2011-02-07 @ 12:12:39
URL: http://coolkidscant-die.blogspot.com
Postat av: Frida

Snart kör vi ett sånt där jäsigt fredagsmys igen! Du jag och tonåringen :)

2011-02-09 @ 11:50:06
URL: http://genlid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0