- Kräm

När jag går (se springer) till jobbet om mornarna så tänker jag på en massa bra saker som jag borde sitta här och skriva. Såklart när jag är slutjobbad och redo för slakt så har de bästa bitarna fallit bort men jag tänkte ge dagens funderingar ett försök att fastna.

Idag sken solen och jag började tänka på våren, som det faktiskt är nu officielt. Jag tänkte på hur jag ändras under den. Det är som att jag nästan får en helomvändning även om den kanske inte är synlig för omgivningen. Eller jag vet inte om det märks på mig, fast det spelar ingen roll. Den mesta delen av året är jag oftast rädd av mig. Rädd för förändring, rädd för misslyckanden. Fånigt såklart och jag försöker mig på att förändra det sakta men säkert. Men under våren knackar livet på i mitt bröst, säger åt mig att bara göra och inte tänka så mycket. Man får göra bort sig, falla och skrapa upp den sköra huden för inget är så illa att man inte läker och lär sig av sina misstag. Jag blir, i min standard, en riktig daredevil haha nej men jag blir äventyrslysten och en ja-sägare. Jag och romantiseringen, som Isabelle så fint dissat här, nu får jag det att låta som att jag hoppar ut från flygplan och ställer upp som testkanin för något nytt mirakelpiller som är ganska ifrågesattbart. Så är det såklart inte men jag är en sann troende på små vardagsmirakel. Det kan vara så simpelt att skita i att ta den extra tröjan under skinnjackan och strunta helt i om man fryser eller inte, eller stå på en bräda för första gången på kanske sex år, eller varför inte hänga upp och ner på en stång på egen hand, sjunga högt och gräsligt, styra en bil på en edslig parkering bara för skojs skull för första gången, le åt ett sms, sitta på ett litet och lutande tak, prata med okänt folk, längta efter närhet, säga ifrån, spraka i gruset med nya skor eller helt enkelt låta nattpulsen kännas djupt i magen en helt vanlig måndagseftermiddag.



Jag letar lite utmaningar. Vissa korta som sekunder medan andra kanske helt livsavgörande - en början på en ny historia.

Jag har nog så som jag sa, tappat många bra punkter och formuleringar men jag tror budskapet gick fram. Jag lever.

Carolina.

Kommentarer
Postat av: IDA

Du skriver såna fina kommentarar som jag blir glad i flera dagar av! Skickar en fet PUSS till dig snyggo.



Och ditt budskap gick absolut fram, förstår precis vad du menar. Verkligen en underbar känsla! Hoppas den håller i sig :)

2011-04-11 @ 22:36:19
URL: http://bad-ass.se
Postat av: isa

!<3

2011-04-11 @ 23:12:49
URL: http://www.coolkidscant-die.blogspot.com
Postat av: isa

Du är en verklig människa, en av mina fina verkliga! <3

2011-04-11 @ 23:14:51
URL: http://www.coolkidscant-die.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0