- 12.26

Eftersom jag är en periodare som sagt borde jag kanske fördriva min tid med att uppdatera min blogg varje gång jag går in i en ny period med en statusuppdatering. Här kommer den gällande perioden.

Musik
Joan Jett i alla former. Min pole dance-lista på spotify går ganska hett för tillfället. Pour some sugar on me med Def Leppard och Fire bomb med Rihanna väljs ofta.
Kläder
Varmt! Koftor är en självklarhet, skulle kunna äga minst tio till i alla typer. Sockor och sjalar är samma självklarhet som trosor.
Färger
Vitt, lila och silver fångar mitt öga just nu.
Aktiviteter
Pole dance, virkning, läsa pysselbloggar, musik, fundera över livets randomhet och sällskap.
Film/serier
Jag sitter på nålar och väntar på det nyaste avsnittet av The big bang theory. Film är det inte period för känns det som.
Att stoppa i kakhålet
Saker jag inte vanligtvis brukar tycka om.
Irritation
Msn essential 2011. Sjukt irriterande att loggas in och ut hela tiden. Snöstorm och kyla.
Tjej
Emma Watson. Är det inte Harry Potter tider så säg?
Kille
Emilé Hirsch och Sheldon Cooper.
Blomma
Är inte jag florist jag så säg? Man får vara nördig i sitt fält. Jag säger vita snittamaryllis som man sedan hänger i fönstret. Jo jo jag sa HÄNGA. Det är periodens tips också, amaryllis har så tjock stjälk och behöver inte lika mycket vattentillförsel som andra. Så man kan hänga dem upp och ner i fönstret och eftersom de är IHÅLIGA så häller man lite vatten där i. Vips så har man en "trendig" och trevlig julpyntning!
Inspiration
Pysselbloggar och musik.
Saknad
Marina river snart hål i min hjärtrot.
Beroende
Närhet, aldrig har jag varit så närhetstörstande. Dock står jag i öken gällande den frågan. Sociala kontakter står också högt på den listan.
Bilder










Jag tänkte även slänga in klassikern "7 sanningar om mig"

  1. Jag är grym på att lägga "oviktiga" saker eller små trivias på hjärnan. Typ Viggo Mortensen bröt foten när han sparkade på en hjälm i scenen när de har kommit fram till orclägret vid Fangorn forest i letandet efter Marry och Pippin, men han slutförde scenen med bravur. Eller att pepparkakor såldes som medicin av nunnor på medeltiden. Snacka om viktig information, men att komma ihåg nycklarna är typ det svåraste som finns.
  2. Jag kan bli helt manisk i en viss grej. Blir jag blixtförälskad i en låt t.ex. så är det bara den som hörs i högtalarna. Värst var nog innan Hey soul sister kom, på en förmiddag hade jag lyssnat på den 78 gånger. På EN dag. Fyra timmar av en enda låt? Inte normalt. Eller kan sitta en hel dag och söka frenetiskt vidare på t.ex wikipedia, deviantart eller spotify. Eller börjar jag måla så är jag onåbar.
  3. Jag är löjligt förälskad i Harry Potter böckerna för min ålder.
  4. Mitt ego sitter ihop med mitt hår men jag tar otroligt dåligt hand om det så nu har jag en skjudande ångest dagligen och vill inte se mig själv i spegeln för det är så fult.
  5. Jag avskyr foppatofflor, trimmerljud och Idol. Jag är riktigt allergisk. Jag har försökt att ge Idol en chans flera gånger men misslyckats. Trimmerljud kan få mig att må illa och hata världen. Foppatofflor - nej. Det finns bara nej.
  6. Jag har bara varit kär på riktigt en gång och har svårt att bli det, men blir otroligt lätt förälskad i tanken av förälskelse. Jag är en optimistisk pessimist.
  7. Jag är sjukt blyg. Kommer jag på en fest med få jag känner eller umgås med en vän och dennes vän som jag inte känner är med så blir jag tyst och nervös. Eller så pratar jag i ultraspeed. Resultatet av det är att folk uppfattar mig som "bitch" eller konstig.

Nog om mig, nu ska jag göra mig redo för lite jobb.

Carolina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0