- Hey Soul Sister

Den här helgen har varit sjukt bäst hittills! Sol och peppighet. Jag hade turen nog att resan mot Söderhamn gick helt smärtfritt, inte ens vägen hem till mammi med tre ton packning drog ner mitt humör även fast det var påfrestande. Det kändes skönt att få ge mamma en kram. När jag torkat upp lite efter all snö plockade Marina upp mig för en E-centerrunda. Sen blev det fart på oss med att laga mat och helt plötsligt satt vi i bilen mot Gävle och ALICE I UNDERLANET! Vi fick en försmak av roadtrip, mindes de bekymmerselösa dagarna i sextonårs åldern och bestämde oss att vi inte var tillräckligt vuxna att ge upp fredagskvällen efter bion. Vi ringde en klippsugen Andreas och bad honom sätta på kaffet. Så vi svängde ut mot Stugsund och mindes starkare dessa tonårsdagar.

Att verkligen vakna utvilad kändes som en lyx jag knappt kommer ihåg. Så när jag såg att solen lyste så lyste min själ med. Marina vaknade inte mycket senare så en frukost innehållande ostkrokar och kaffe var inte långt borta. Vi med våra upplysta sinnen begav oss i jakt på hårprodukter, men alla stadens frisörer hade bestämt sig för att njuta av solen med. Men vi kom från stan med ett par varsinna jeans så det är inte helt fyskam. Såklart så tog vi en sväng förbi Donken också, det var bara Dollar som fattades så hade det verkligen varit en Marina och Carolina dag. Haha.

I väntan på Plupp så lyssnar jag sönder vad som antagligen kommer vara min och Marinas vårplåga.

Your lipstickstains, on the frontlobe of my leftside brains,
I knew I wouldn't forget you, and so I went and let you blow my mind.


Your sweet moon-beam, the smell of you in every single dream I dream.
I knew when we collided, you're the one I have decided,
Who's one of my kind.


Hey Soul Sister, ain't that Mr. Mister on the radio, stereo?
The way you move ain't fair you know!
Hey Soul Sister, I don't wanna miss a single thing you do, tonight.


Just in time, I´m so glad you have a onetrack mind like me.
You gave my life direction, a game show love connection, we can't deny.


I´m so obsessed, my heart is bound to beat right out my untrimmed chest.
I believe in you, like a virgin you're Madonna,
And I'm always gonna wanna blow your mind.


Hey Soul Sister, ain't that Mr. Mister on the radio, stereo?
The way you move ain't fair you know!
Hey Soul Sister, I don't wanna miss a single thing you do, tonight.


Way you can cut a rug, watching you's the only drug I need.
So gangster, I'm so thug, you're the only one I'm dreaming of you see.
I can be myself now finally, in fact there's nothing I can't be,
I want the world to see you be with me.


Hey Soul Sister, ain't that Mr. Mister on the radio, stereo?
The way you move ain't fair you know!
Hey Soul Sister, I don't wanna miss a single thing you do tonight!


Jag känner vinterfrosten tina i mitt hjärta.


Kommentarer
Postat av: Marina

Du ba, snor min text med färg ocha llt ;)

2010-03-06 @ 17:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0