- Murderotica

Just nu sitter jag och läser en massa bloggar, dricker kaffe och försvinner in i Norma Jean. Anton stack för ett tag sedan, ungen ska till Stockholm den fusiksen! Men jag ska inte klaga, snart är jag själv i Stockholm och ännu snarare i Sundsvall. Jag fick besked idag om att jag fick praktik på Kreativ interflora i Sundsvall, det betyder tre hela veckor med Caroline - sjuktligt obeskrivligt fantastiskt. Jag behöver det nu, komma bort, komma hem.

Den där värken på insidan har långt ifrån lagt sig, men det är ett nytt år, med nya möjligheter som inte för missats. Jag kan inte stå stilla och må dåligt längre. Man ska bära smärtan genom livet, inte livet genom smärtan. Caroline är alltid min trygga famn där jag kan vila, gråta och starta om, hon bär mig genom allt. Jag hoppas jag gör detsamma.

Det känns som askan Fenixen föds ur, det hopplösa ingentinget, men där mitt i alla gråskalor gror ett frö. Inspirationen som ska komma, lyckan som kommer att sprudla - ur mörkret föds ljuset. Det känns så. Jag tänker leva i nuet med blicken framåt. Just nu ska jag värma mig på mitt kaffe i kylan och lyssna på Norma Jean i tystnaden.

Bilda ett nätverk, måla upp en bild om min framtid och nå målen. Jag har nog aldrig varit så beslutsam i heöa mitt liv, och det är mitt i all förvirring, för jag vet egentligen ingenting. Men jag har bestämt mig för att jag ska det, ta mitt liv i mina egna händer och inte sitta stilla i väntan på att livet ska komma av sig själv.




Jag är jäkligt less på att vara sjuk nu! Så klart så är det skitväder ute och mina cigg börjar sina (här kommer både en och två vänner säga "Sluta rök då" men det skiter jag i nu!), jag är på en plats i mitt inre där jag inte tänker ta upp den kampen ännu. Inga nyårslöften här! Kanske ett eller hundra i samma, men det är något mitt undemedvetna får ta hand om. Jag vill städa men har inte energin. Städa upp både golvytan och allt onödigt materiellt och emotionellt.

Nu när jag har suttit och läst en massa bloggar, sedan ser på min egen, skäms jag nästan - KAN NÅGON HJÄLPA MIG GÖRA MIN BLOGG FIN?!




Jag tänker på dig varje dag.


Carolina.

Kommentarer
Postat av: belli som snappat upp något här och där :)

JAG har fasiken lärt mig :D hihih <33

2010-01-04 @ 20:22:19
Postat av: belllbellbell

jag har till och med fått det att snöa ;)

2010-01-04 @ 20:23:06
Postat av: Bojan

läcker bild! :)

2010-01-09 @ 12:34:36
URL: http://bojanlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0