- Dag 1, Presentera dig själv

Eftersom min internetuppkoppling är ostabil blev det inget inlägg igår men här kommer min presentation.



För er som inte vet det så är jag Carolina, jag fyller 23år den 27december. Jag bor i Söderhamn igen efter ett års pluggande till florist i Västerås. Jag är arbetslös och jäklig, men jag är inte värdelös för jag söker jobb och jobbar extra på en liten blomsterbutik här i stan. Jag bor för tillfället hemma hos min mamma och lillebror, men önskar mig ett eget litet krypin som jag kan pyssla i. Jag vill anse mig själv vara en känslig kreativ poet, men det är kanske att förvränga sanningen lite. Känslig - absolut, kreativ - när stunden är rätt, poet - hm, under trasiga och kalla nätter. Vad tycker en sån som jag om att göra då? Jag är väl en rätt så "normal" 23åring som umgås med sina vänner, tjuvladdar hem filmer och serier, hångla, och blir full lite tittsomtätt på småstadens utbud av krogliv. Annars så tycker jag om att dansa, har som nyligast förälskat mig i pole dance, sen kreativa sysselsättningar så som rita, måla, pyssla och framförallt skriva ligger mig varmt om hjärtat. Det bästa jag vet är nog när solen busar utanför (oavsett årstid) och jag har en dag då kaffet väntar otåligt i min ABC-mugg och ord bara flyter ut ur mina fingerspetsar och formuleras vackert i ett textdokument. Jag sitter nu och funderar över om jag har något coolt och lite udda att berätta om mig själv men kommer inte på något som är särskillt coolt med mig själv, ja förutom hela jag då.

Tre bra saker med mig:
1. Jag är givmild och omtänksam.
2. Jag har ett estetiskt öga.
3. Jag ställer alltid upp för mina vänner.

Tre dåliga sidor hos mig:
1. Jag har inget tålamod.
2. Jag kan inte sjunga utan att hundar ylar.
3. Jag har ett hett temprament.



Jag tänkte köra en "sju sanningar om mig själv" igen också:

  • Jag är faktiskt ganska händig. Jag har sällan behövt be någon "handy man" att hjälpa mig. Jag skruvar ihop möbler, lagar saker, river väggar, sätter upp hyllor, lyfter tunga saker, målar om, fixar datorn - helt på egen hand. Det är min starkaste manliga del, fixet. Om det här make sense.
  • Jag är även riktigt envis när det kommer till kritan och det kan vara allt från att ha rätt till att fixa något "omöjligt. Jag har fantastiskt dåligt tålamod i övrigt men när det gäller att ha rätt eller fixa något andra tycker är omöjligt då finns det ingen tidsgräns. Det är oftast i mötet med det andra könet, kan inte en kille fixa det ska fanemig jag göra det!
  • Jag samlar på presentpapper, snören och annat ,egentligen onödigt men vackert.
  • Jag har aldrig varit utomlands.
  • Jag älskar att skriva listor och fylla i formulär. Förut skrev jag listor till allt! Nu på senare dagar skriver jag nog mest listor när jag behöver, men man kan minst sagt säga att jag gillar att planera.
  • Jag tycker om fiskbullar som de flesta tycker är äckligt, men är inte särskillt förtjust i världens favoritmat - pizza (om den inte är hemlagad, då är det typ det godaste som finns!)
  • Jag avskyr matematik!


Carolina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0