- Phalaenopsis

Pust! Jag orkar inte göra mer än att sitta. Helt sjukt, jag har praktiserat i två dagar nu och jag är helt öm. Jag förstår inte, jag är ju van att gå och stå hela dagarna i skolan, så jag kan inte begripa varför kroppen tar emot nu. Fast jag har kul, det är väl det viktigaste, även om man känner sig lite dum och okunnig - lite snurrig med. Fast det är ju faktiskt bara min första praktikvecka, femte skolvecka, så nästa år kommer det inte vara några problem. Men när man står där med armarna hängandes och frågetecknet inpräntat i pannan känns det lite hemskt eftersom jag avskyr att bara stå ivägen och inte kunna ta tag i där det behövs ta tag, eller rättare sagt inte veta vart det behövs och måste vänta på att någon ska säga till eller att man måste fråga 13786218471689 saker. Men men, jag lär mig och det är det som är det viktigaste.

Idag kom det in en leverans med massa orkidéer och jag blev helt salig. Orkidéer är så jäkla vackra! Så fick jag hjälpa Frida med dekoren ute i butik och fönster lite, det kändes bra att jag faktiskt får vara med lite här och där. OCH det var en söt liten tant, som jag känner igen men kan inte placera, som såg att jag var praktikant men sa "Vill du försöka hjälpa mig? Jag har god tid på mig så lär dig du :)". Det gjorde mig verkligen glad och optimistisk så resten av dagen kändes inte så dum ändå.





Nu känns det att det är skönt att vara hemma i Söderhamn ett tag faktiskt. Att bara få slappa med Fia eller ta en rök med Anton, skratta med Marina och stöta på andra fina. Fast det sjuka är att nu saknar jag ju Lisa och Linnea istället. Haha. Fast den jag saknar mest nu är Linus. Jag drömde om honom i natt, och jag har tänkt på honom idag. Helt sjukt hur man helt plötsligt inser att man inte har tänkt på en väldigt betydelsefull person på ett tag. Jag vet inte vad han gör nu, hur han mår, eller hur det är att bo sambo för honom. Bah! Jag vill träffa min Linus nu! och Malin! Sitta och röka under timlånga samtal med kaffe och bra musik. Men på fredag ska jag få umgås med Baby Bell iallafall ^^ och det är allt, vi behöver det.

I morgon fyllre min fina mammi år så grattis på henne! <3


Coco Cherie


Kommentarer
Postat av: Bell

Idag har det bara varit söta tanter på jobet, då blir jag så glad ^^ Ja fredag! pepp!<3 Och grattid på DIN mamma anna haha :)

2009-09-22 @ 20:25:46
Postat av: Fia

Orkidée är min bästa blomma.

2009-09-22 @ 20:44:12
URL: http://lagfesten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0