- Allt eller inget

"Musik fyller oöndligheten mellan två själar"

För ett tag sedan, rättare sagt kvällen innan jag begav mig till Västerås, fick jag något väldigt fint av en väldigt vacker människa. En människa som på något vis förstår mig på ett sätt ingen gör. Hon är någon som hör de minsta viskningarna, hon är en djup människa som inte ser gränser som skulle kunna få många att dra sig tillbaka. Hon är ny och öppen. Skulle jag ha en lillasyster så skulle det vara hon.

Bara några timmar innan jag skulle åka så fanns hon där vid min sida uter jobbiga delade känslor. Vi drog oss undan vimmlet på stan för att bara vara, hon bytte musik som kunde få mig ledsen och hon hörde det jag kände även om jag aldrig sa det. Det här är en människa jag lärde känna i somras. Hon uppfattar saker utan att man behöver säga det rakt ut. Så som hon visar i en vacker gåva fylld med musik och känslor. Två skivor med det jag älskar. Även om jag aldrig sa det. Hade bilder luktat så hade freesian gjort det. Den natten sov jag ingenting. Jag grät ikapp med musiken, av olika anledningar.

Jag känner det hjärtliga skrattet slå i hjärtat varje gång jag ser den lilla ghiblifiguren och förundras lika mycket varje gång jag hör Currents. Hon beskriver mig ofta som fantastisk, bäst och vacker. Det hon inte förstår är att hon beskriver sig själv så otroligt bra i de adjektiven.



Tack! <3


Coco Cherie.


Kommentarer
Postat av: malin

du ska ha ett tack! och jag lovar att varenda gång jag säger att du är fantastisk, så menar jag det. haha, gud, jag gråter, men det är det finaste som någon skrivit om mig. du har räddat min dag underbara olina! <3

2009-10-10 @ 15:48:11
URL: http://maluttah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0