- Home alone

Idag blir det här min hamn, min plats, mitt sinnestillstånd. Jag har varit otroligt oproduktiv gällande min blogg den senaste tiden, inte för att det kanske spelar någon roll.

Efter två veckors isolation och lunginflamation så bubblar det liv i mig och jag vill bara ut och vara social. Men eftersom jag fortfarande har halva kuren kvar så måste jag ta det lugnt så det inte tar om igen så att ha kul denna helg är ganska uteslutet. Fast jag kommer ha hela mitt hem för mig själv och kunna spendera mina nattankar när och hur jag vill.

Jag önskar mig dock sällskap. Det har varit otroligt torrt på den fronten den senaste tiden, men ingen vill väl egentligen umgås med en sjuk hostling det kan jag förstå. Sen har jag inte haft någon ork heller. Men nu har jag orken och minimalt med hosta så nu får någon gärna göra mig sällskap i en timme eller två. Jag hoppas på Magnus, mest, fast Isabell har varit frånvarande i mitt liv länge med fast "risken" med henne är väl att jag skrattar för mycket så jag åker på världens hostattack. Men det vore underbart med en bubblig unge här.

Men igår, måste jag påpeka, då hade jag min bästa dag på länge! Hon den dära Marina kom återigen med glädje. Hon har den tendensen att känna på sig när jag som mest behöver henne. Iallafall så frågade hon om vi skulle åka och köpa kaffe på Donken (pga min döda kaffekokare) och jag var som ett barn som aldrig sett Söderhamn förut. Vi åkte en sväng till Dollar innan för jag behövde lite anteckningsblock, jag hittade två! Två otroligt barnsliga och söta. Påvägen till kassan såg jag och Marina något fantastiskt, sugrör med smak!!! såklart var vi tvungen att köpa två - en med banansmak och en med choklad. Det var faktiskt skitäckligt men det var ju sött iallafall. Vi åkte hem till mig och pratade bort några timmar.

Nu ska jag luncha lite sen hoppa in i duschen.
Vi ses!


THE GIRL IN THE DIRTY SHIRT

Kommentarer
Postat av: Marina - Maarimba -

Hihi :)PUSS

2009-05-21 @ 13:00:54
URL: http://maarimba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0