- Back to the start

Jag älskar att hitta musik som känns "Jag". Oftast så blir man så influerad av sin omgivnings musikvanor så när man hör någon låt med en artist/band så tänker man automatiskt på den människan istället för sig själv och ens inre reaktioner av musiken. Jag om någon har varit en sådan människa som aldrig riktigt har blivit kär i musik på egen hand, tyvärr. Fast nu när jag står på mina två egna ben så har det börja kommit faktiskt. Som nu är jag helt insnöad på Lily Allen. Jag blir så glad och positiv när jag hör hennes ärliga texter och brittiska accent. Det känns vår och sommar. Man ser sommarnätter då solen inte riktigt har gått ner och gräsmattan är ens vardagsrum. Det bubblar upp en slags falsk kärlekskänsla, eller kanske en äkta till livet.

Kings of Leon är också ett sådant exempel, fast det är inte helt på egna ben, utan det är ju någon som satte dem i mitt hjärta och sinne. Men det är bara några få låtar som får mig att tänka bort från mig själv. Så jag tänker iallafall anse att det är mitt jagmusik. Lika så är det med City and Colour, något som började som något som bara spelades i en säng men som rätt snart utvecklades till dygnsmusik hemma hos mig.

Det är mer musik, massor, men det är just de tre som verkligen får mig att må bra. Något som är värt att skriva om.


THE GIRL IN THE DIRTY SHIRT

Kommentarer
Postat av: mitsukai

Musik är liv!

Men egentligen är det konstigt att det påverkar en så mycket.. undra varför =O

2009-05-25 @ 22:27:35
URL: http://mitsukai.blogg.se/
Postat av: Sabina - 16 och mamma

Har skrivit mitt andra diskussionsinlägg på bloggen idag och denna vecka handlar det om tatueringar/piercings - skulle vara hur kul som helst om du läste igenom inlägget och svarade på de frågor jag skrivit och kanske delar med dig av egna erfarenheter (:

Tack på förhand, kram!

2009-05-26 @ 01:44:30
URL: http://saabiina.blogg.se/
Postat av: queenpeach

ha en bra tisdag! besök gärna min blogg och webshop direkt från Bangkok :)

2009-05-26 @ 14:33:52
URL: http://queenpeach.blogg.se/
Postat av: F

Stört det där du skrev om Lily Allen! Jag har alldeles för nån vecka sen hittat tillbaka till henne! Lily Allen är en sommarnatt i en bil långt bort och dagar då gräsmattan som sagt är ens vardagsrum! Du, jag och Lily Allen i sommar? ;D

2009-05-26 @ 21:15:33
URL: http://lagfesten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0