- This cool night air is curious

Choklad och rödvin - en bra kombination.

Mamma har en väninna över på ost och vinkväll, det är en mysstämning i luften. Vin, kex, ost och choklad med Jamie Cullum i bakgrunden, tidigare Norah Jones, blir inte mycket mysigare än så med tanke på regnet utanför. Det är så kul och lyssna på deras samtal och man inser att ens mamma är som vilken kvinna som helst. Man målar oftast upp henne som enbart mamma och stöttpelar och glömmer tyvärr att hon är precis som du och jag, männsklig, fnissig och fylld med samtalsämnen som inte alls är mammiga. Jag skulle lätt kunna smyga in och göra dem sällskap, men jag känner att hon behöver få den här stunden, att inte behöva tänka på att hon är mamma. Jag smyger bara in lite då och då för att fylla på förådet. Men jag är så rastlös. Regnsömnig men rastlös. Lite bitter med.

Jag är i det där tillståndet som Peppe inte alls tycker om. Som hon tycker att jag borde göra något åt. Det tycker jag med. Jag tycker inte alls om det heller. Luft, jag tror jag behöver få lite luft. Sysselsättning med, slö sysselsättning. Men jag vet inte vad. Jag kanske borde ta en promenad?


THE GIRL IN THE DIRTY SHIRT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0