- Även fast jag vet att jag måste glömma dig

Jag vill säga att jag saknar dig, men jag vågar inte.
Jag viskar "Jag älskar dig", fast jag inte vet om jag får.
Jag tänker på dig, även fast jag vet att jag inte borde.
Jag ser ditt namn och det känns som att marken under skakar.
Jag gör allt jag gör för jag står på en grund av det vi byggde upp.

Det är försent att älska dig nu som Hellström nyss sa, men jag kan inte se likgiltigheten komma.


Man kan tro att jag står kvar och stampar, kanske just idag. Jag stannade bara upp och kände efter. Efter något jag annars kanske känner men jag ignorerar. Jag har blivit bra på att låtsas som att jag lever i ett helt annat liv än vad jag gör. Men jag lever ett nytt liv, ett annorlunda. Utan den där känslan som fick upp mig om morgonen förut. Det går bra nu, bara ingen påminner mig. Jag ska ta idag, sen ska jag fortsätta låtsas som något annat, slå mig själv med andra tankar. Eller nej, jag vill inte vänta tills dagens slut, jag tror jag börjar nu. Nu ska jag lyssna på Milk, inget annat, bara Milk.


THE GIRL IN THE DIRTY SHIRT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0