- It takes a thought to make a word

igår satte jag igång med det välkända Spotify så nu sitter jag och lyssnar på en gammal solvän som jag sällan lyssnar på, varför vet jag inte, kanske för att det inte direkt är min typ av musik eller för att det finns så många fina minnen vid tonernas slut mitten och början. eller så kan det vara så att det blev en Jason Mraz-hysteri med I'M YOURS i somras som satte lite avsmak i min mun. men nu är vi tillbaka med varandra idag, för att sprida lite sol i mig och för att få ett litet avbrott från mitt sedvanliga Kings of Leon-beroende. i morgon ska jag och Isabell göra det vi gör bäst, men ändå så är det inte henne jag tänker på idag utan tankarna (tack vare Mraz antar jag) flyger iväg till Peppe och Millan, soliga sommarfester eller vårsolen. jag fick ett väldigt sug att sitta och skriva på en skoluppsats, dricka kaffe och känna hur vårsolen tar en bit av min koncentration sen hjälpa Millan med någon svenskaläxa via Msn.

men nu ska jag inte se tillbaka på stunder som varit utan längta efter nya. jag har märkt att jag sällan ser vad jag har och ser ofta tillbaka på vad jag hade, men det har jag sakta men säkert slutat med. jag har så otroligt mycket och ännu mer att se fram emot. jag börjar nästan tro att det här året är gjord för resor när jag ser på mina redan utlagda planer och tänkt då på de om ännu inte har ploppat upp i mitt huvud! det gör mig glad, för jag har aldrig varit resemänniskan, men jag tror jag är redo att upptäcka platser, människor och mig själv.

det ultimata skulle vara att få leva lycklig i en stad med alla mina fina, frågan är bara hur man får en massa olika människor att vilja på bo samma ställe. den nöten ska jag knäcka och göra verklighet av!

nej, nu ska jag nog göra min mamma glad och diska, tur att det gör henne glad för det gör då inte mig glad. diska är bland det värsta jag vet, fast dammsuga är nog ännu tråkigare.



THE GIRL IN THE DIRTY SHIRT

Kommentarer
Postat av: n.

disk är tusen gånger värre än dammsug!

2009-02-11 @ 10:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0