- FREDAG DEN TRETTONDE

idag var en dag, en vanlig dag som alla andra. fram tills jag fick mina tankar till att kanske logga in på blogg.se. där står det med stora bokstäver en add för att det är Fredag den trettonde. självklart. det har jag inte tänkt på alls, jag har uppenbarligen tänkt att det är Alla Hjärtansdag i morgon och att Alla Hjärtans är på en lördag i år, men tror ni att jag tänkte att det var fredag den trettonde idag?ni kanske märker att jag inte gjorde det. jag medger att jag faktiskt är en vidskeplig människa, jag går inte under stegar, lägger nycklar på bord etc. jag går inte under stegar dels för att jag är rädd att den ska ramla i huvudet på mig med. så idag är det fredagen den trettonde, otursdag eller turdag? det är så himla olika, jag känner så många, många fler faktiskt, som har det som sin turdag medan flera stycken helst vill krypa under täcket denna dag. jag har inte riktigt bestämt mig för vad den gör för mig, inget tror jag. eller förra fredagen den trettonde jag har minne av var på Hultsfred förra året. det var nog en av de bästa dagarna på året! man kan ju alltid hoppas att jag hamnar i kategorien med de som har denna dag som turdag. det vore lite jobbigt annars eftersom jag ska ner på stan och uträtta lite ärenden. jag halkar väl och bryter benet eller något med min otur. suck. jag har en tendens att lyckas med de mest klumpiga sakerna man kan tänka sig. inte bara de vanliga snubbla, välta och ha sönder saker, nej inte då! utan i höstas till exempel så lyckades jag låsa mig ute, inte en gång utan TVÅ gånger under en period på en månad kanske! den ena var dock i onyktert tillstånd och en helt annan historia men otroligt klumpig iallafall.

idag kommer min pappa hit med. det skulle kunna vara en glad nyhet om det inte vore så illa att han ska hämta datorn. det som är illa kanske är att jag känner mer sorg att han ska ta ifrån mig min kära dator (eller sin, men vem märker ord?!) än att han ska komma hit. men pappa och jag bråkar bara varje gång vi umgås, det gör inte datorn! jag är ingen känslolös människa, men som ni kanske märker har jag en komplex relation med min pappa. men han är rysligt bra för det. jag tror vi bara är för lika eller alldeles för olika, jag har inte bestämt mig än.

men det ska bli lite skönt med på samma gång, att kanske vända tillbaka dygnet lite. det blir lätt så att man sitter vid datorn och i brist på annat sitter och kollar runt på youtube i några timmar istället för att sova. och jag har ju faktiskt en dator med, en dålig, men det är en dator iallafall!

nej, nu borde jag verkligen klä på mig och ta mig ner på stan. jag kan bara inte slita mig!


THE GIRL IN THE DIRTY SHIRT

Kommentarer
Postat av: hintze EN PLÅ

att folk säger att det är en otursdag eller turdag beror väl bara på att dom utmärker just den dagen som en "speciell" dag. så varje gång det är den dagen så kollar man "hmm, hade jag tur idag? ja det hade jag! =D TURDAG" Fast då har dom inte kollat upp alla andra 364 dagarna om någon av dom har gett med sig tur eller otur! så eftersom man anmärker dagen som "speciell" så försöker man lägga märke till små saker som kan ha med tur eller otur att göra och därför förstorar dagen som otursdag eller turdag! =)

2009-02-14 @ 22:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0