- Föhoppningar och regnbågar

Jag läser en massa bloggar, vissa är så dåliga så jag inte orkar hålla koll, men vissa skriver så klockrent så man blir helt betagen. Då när jag sitter och skrattar högt för mig själv eller känner tårarna trycka på, då känner jag själv suget. Eller på kvällen, nästan natten. Då dyker tusentals tankar upp i huvudet, och inte bara standardtankarna för tillfället, utan ibland tankar om hur mina vänner skriver sms eller tiden då jag brukade meditera dagligen. Fast mest är det nog nu just den där tanken som förknippar nästan varenda liten text till tanken i verkligheten. Men jag får så mycket idéer till bloggar och inlägg, och säger till mig själv "det här ska jag skriva i morgon!" men såklart glömmer jag alltid bort det.

Åh håll om mig, som ingen annan fanns
kanske aldrig mer får se dig
det här är vår sista dans

Så kyss mig, kyss mig
Är det på riktigt eller drömmer jag?
All oro som du har


Men just nu lyssnar jag på Håkan Hellström, det känns nytt och gamalt på samma gång. Man blir glad och ledsen på samma gång. Ungefär så som jag alltid är.

Du är det bästa jag har, för inget gör så ont som du.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0