- lördag

I'm sure you've heard it all before
But you never really had a doubt
I don't believe that anybody feels
The way I do about you now


Det är grillväder, hjärtslagsväder, förbjudna blickar väder. Jag ska hem snart och göra ingenting. Bitterljuvt, jag vet. Jag vet inte om jag skulle vilja göra mina vänner sällskap i dimman, men jag vill ändå inte sitta hemma. Vad man göra vad man göra? Tänka, tänka, tänka - det kommer jag göra. På solskensförälskelsen. På trummslagen. På minnet. Jag förstår inte - som vanligt.

Jag vill förresten ha en berusad natt, på vingliga höghusklackar och armkrokiga fnissningar. Det vill jag. Men nu ska jag hem till stillheten.

The girl in the dirty shirt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0