- my love is alive, and not dead.

The strands in your eyes that colour them wonderful
stop me an steal my breath
and emeralds from mountains thrust towards the sky
never revealing their depth

and tell me that we belong together
dress it up with the trappings of love
I'll be captivated, I'll hang from your lips
instead of gallows of heartache that hang from above

and I'll be your crying shoulder
I'll be love's suicide
and I'll be better when I'm older
I'll be the greates fan of your life.


det förundrar mig varje gång, hur mycket olika en människa kan känna. jag tror att jag har kännt alla stadier av känslor idag. och nu står jag på toppen av mina plågor och känner nattluftens starka tag. som säger mig att det kommer bli det bästa någonsin oavsett hur det blir det. jag tror på framtidien och vill leva den. dagens början på botten är som bortblåst men kommer säkert påminna mig senare i kväll. då jag åter ligger i min tystnad med alla känslor svävande i tomrummet av mitt hjärta. med saknad och alla 'aldrig'. men just nu känner jag mig lätt och optimistisk. saknad ja, men optimistisk. jag vet inte om det hade med klippandet att göra eller sockerkicken, eller det fina sällskapet. eller kanske bara jag.

jag älskar dig, jag förstår dig, jag avundas dig. du är fortfarande en del av mig, större än vad den kommer vara, men det tycker jag om. det är tryggheten. jag försöker att inte tänka på det så mycket, bara vara. jag tar ett steg i taget. jag tycker fortfarande lika mycket om dig.

it makes me smile.

carolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0