- Jag, lilla lekfulla.

jag är fylld med energi och glädje, en sol som värmer erat sinne. jag vill dansa vid flodbaknen till ditt gitarrspel, en natt och en morgon av rus och pumpande pulsar. jag vill se din blick du försöker dölja ner i din vän, gitarren, den blick som följer min slanka midja. slänga bort förnuftet och gränserna min tanke sätter. likt en eld bara flamma upp i extas. dansa tills höghusklackarna borrar sig in i hälarna utan att det märks. skratta från hjärtat och dansa med själen. jag, lilla lekfulla. hon som vinden leker i löven, hon som i hemligeheten som fnissas om natten. förbjudna tankar finns inte i natt, bara dansens puls, vinets rus, glödens hetta. ingen predikan om gränser och hämningar. det finns inga. ingen poesi bara ärlighet, nattens rytm. älska med mig i gräset så att mina tår doppas i vattnet, se min kropp genom eldens spegel. ta tunga andetag och nudda dem vid mitt öra. likt en viskning om allt du vill veta, jag ger dig, min vän med gitarren. smält mig, ge mig, ta mig. jag är ett skal som döljer hon, den lilla, den lekfulla. hon finns där, hon är spontanitetens syster. hon vet bara inte om det ännu. vid liv, något som ses sällsynt i samhälles normer. ärligt, härligt, helt förfärligt. bra. vi är ett kaos, ett ordskräp, vi har vilja men vi ser inte för våra gränser. låt oss släppa, låt mig släppa, jag vill bara dansa till nattens musik. låt oss dansa. en gång två gång. sväng med mig, häng med mig, gör töntiga ordramsor med mig. släpp igår och famna inte i morgon, dansa i natt och låt hon den lekfulla se en del av dig. jag tänker släppa masken och hoppa i floden, känna kyla från nattens vatten. du famnar mig ändå när jag dansar naken i natten. låt oss spela ärlighetens, vattnets lek och säga oss vad vi älskar oss. hetta, lika het som eldens mitt. ordrabbel och tankegångar, det är mina andetag och drömmar som håller mig. jag den lilla lekfulla vill dansa din glädje. skratta, hör musiken jag ger dig. dansa natten med mig, min vän han med gitarren. lika het och passionerad är jag, den lilla lekfulla, som en 50-talets filmikon. se mig, beundra mig. låt mig vara den jag vill vara och ge mig en del av dig för att ge liv åt mitt sinne. sätt tankar i mitt huvud som utmanar min puls att springa snabbare. gör ett race i min kropp och se vilken del som kommer först. låt oss dansa vid flodbakens kant, ohindrat och ärligt. låt natten vara vårat och eget. vi, jag - den lilla lekfulla.

jag kan inte poesi, jag ser ord inget mer.

Chocolat. jag finner inspiration och längtan.

/ Carolina - lilla lekfulla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0