- Vart tar livet vägen?

Väntande och funderingar. Tankar som våldtar mitt huvud.
Vart tar livet vägen? kan man överhuvudtaget fråga sig den frågan?
Men alla försvinner juh, eller kanske inte. Men just nu känns det som det.
Jag var nere i mina gamla lokaler, där jag hörde hemma, hade min familj.
Men nu, nu var jag vålnaden, som tvingade mig på fast jag inte längre hörde hemma där.
Det som en gång i livet hade varit "jag" och gav värme, är nu någon annans. Jag är bara en besökare, ett mellanting som fastnat. Någon som inte vet vart hon ska ta vägen.
Mitt hjärta är där nere men inte jag, jag är påväg därifrån, ut i livet.
Varför är jag fortfarande halvt kvar? det är inte rätt, inte när jag inte hör hemma där. Min älskade, du gör det, jag måste lämna över det till dig, helt. Även om det smärtar i bröstet och vattnar mitt öga så måste jag släppa mitt förflutna. Det är din tur min älskade att ta över dessa lokaler, leva och lyssna till oss föredettingars ekon. Ta vara på den här vackra tiden, så du inte sitter och skriver en sånhär blogg om ett och ett halvt år du med. Ge allt och ta emot alla intryck. Det är mitt bästa råd till dig nu.
Jag ska under tiden hitta det som är jag, hela tiden jag, inte något man måste lämna efter du har blivit det.
Men vad kan det vara? vad vill jag? vad är jag, helt rätt och utan några funderingar jag? Det borde man veta väl? Eller?
När jag bläddrar i mina modemagasin och yttrar ord som "Men va?! vad har hon på sig?!" och "Ge mig Ashleys hår på den här bilden" till min käraste vän, då känns det som att jag kan något, men kan jag? Skulle jag kunna försörja mig på min smak? Är inte det något lika lätt att göra som att upptäckas av en känd musikproducent? Och sen hur? hur skulle jag kunna få den chansen att arbeta med något jag älskar när jag inte ens vet hur man blir något i den stilen? Jag vet inte hur, jag vet inte när, och jag vet inte om. Vad vill jag egentligen?
Vill jag skriva? vill jag sminka? vill jag läsa om symbolik och myt? vill jag undervisa i något jag kan?
MEN VAD KAN JAG? VAD ÄR JAG?!
Förvirring, identitetskris, förargelse.
Jag vet inte ens vad jag ska skriva i min jäkla blogg!


<3



/ Carolina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0