- Sometimes the blues is just a passing bird

Jag är inte som andra. Jag älskar höst, söndagar och mörkret. Kläder som vanligtvis bärs till bara ben börjar jag använda på hösten, och använder byxor hela sommaren. Jag blir gladast av dova toner och dricker helst vin på månadgar. Jag älskar mitt jobb, och blir stressad av lugnet i skolan. Att bli vuxen och betala räkningar, ta ansvar och ha rutiner glädjer mig. Jag blir ofta upprymd av att städa och lägga sig före tio en fredagskväll är bara skönt. På hösten kan jag andas och jag blir taggad på att fylla den med musik och äventyr, så som sommaren som oftast kväver mig och gör mig paralyserad. Kärast är jag av de enkla obemärkta gesterna, en filt, en kaffe. Jag är mest energisk när molnen tittar fram och längtar varje år efter att få tända ljus. Orken, lusten och inspirationen, produtiviteten, efter en lång arbetsdag eller en för andra ångestladdad söndag. Slitna och användna saker är som vackrast, nya saker intresserar mig inte. Jag blir varm och trygg i kalla färger. Franska är det vackraste språket av alla, och mitt favoritämne i skolan var alltid historia. Jag är inte som andra. 
 
I'm just a dreamer but I'm hanging on
Though I am nothing big to offer
I watch the birds, how they dive in then gone
It's like nothing in this world's ever still

And I'm just a shadow of your thoughts in me
But sun is setting, shadows growing
A long cast figure will turn into night
It's like nothing in this world ever sleeps

Oh sometimes the blues is just a passing bird
And why can't that always be
Tossing aside from your birches crown
Just enough dark to see
How you're the light over me

And by your side, girl, where the acres grow
Into the strong and stunning meadow
A cowboy stumbling in the finest field
And nothing good out there won't be old

Oh sometimes the blues is just a passing bird
And why can't that always be
Tossing aside from your birches crown
Just enough dark to see
How you're the light over me

Sometimes the blues is just a passing bird
And why can't that always be
Tossing aside from your birches crown
Just enough dark to see
How you're the light over me
 
Carolina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0