- Dag 5, Din syn på kärlek

Det här är ett riktigt svårt ämne men jag ska försöka mig på det.



Kärlek, för mig är det allt eller inget som Malin en dag förklarade för mig. Bara det är kärlek, att hon förklarade med sina ord hur jag såg på kärlek. Kärlek är något väldigt individuellt, något man egentligen inte kan ta på. Kärlek finns överallt i allt, det liggar bara stilla för vissa i vissa. Jag som annars pratar om gråskalor och dubbelmoral ser på kärlek på ett helt annat sätt. Jag kan till exempel inte älska min bror på halvfart. Men kärlek är ändå inte någon extrem känsla, för när man känner kärlek så är det nästan lika lätt som att andas. Sen så kan kärlek också vara svår och ful men KÄRLEK, äkta kärlek är vacker. När man är medvetna om den andres brister men älskar ändå så hårt.

Det finns så många olika sorters kärlek, den du känner inför en älskare, den för din familj och dina vänner. Kärleken till en viss musik eller intresse. Jag skulle känna mig tom, jag tror jag inte skulle känna mig som något alls, om jag inte kände kärlek till något eller av något. Kärlek är själens syre.

Jag tror inte jag kan försöka förklara det på ett bättre sätt, inte utan att det blir alldeles för komplicerat och rörigt.

Carolina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0