- Årskrönika

Varje år mer eller mindre så är det på sin plats att man knåpar ihop en resume av det gångna året. För vem kan man undra, ja inte vet jag men det är ganska kul för en själv. Man hittar oftast minnen man helt glömt bort, de små men ovärdeliga guldklimparna. Jag minns saker i bilder, och musik, jag är förbannat känslig för musik! Så här kommer den, min årskrönika.

Nyckeorden för 2011 är jobb, bio, kära återseenden, temafester och Veronica Maggio.

Januari


Året började med en spontan resa till Örebro med min fina när hon skulle tillbaka efter jullovet. En vecka av jobbsök, mys, sex and the city och kära återseenden av gamla klasskamrater. Fint som snus! Väl hemma igen så började pole dance:en igen, glad liten rackare var vad jag var. Jag hängde mest med Isabelle och Fia hela dagarna. Månaden avslutades med en grym och full kväll på CH där Klubbpepp nästade med ett Bondtema.

B.o.B – Airplanes - Feat. Hayley Williams of Paramore
Rihanna – Fire Bomb
Rihanna – Te Amo
Nickelback – S.E.X.
Nickelback – Figured You Out
Paramore – My Heart
Blue Foundation – Eyes on Fire


Februari


Februari fortsätter på med ett superhjältetema på Klubbpepp så jag och Maria går all in med trikåer och lösögonfransar, en helt normal utekväll. Jag och Fia jobbar på Ingrids systers bröllop med att servera och blanda drinkar, "En GT tack" får en helt ny innebörd. Jag och Isabelle spenderar många frukostar tillsammans framför Days of our life, gör pannkakor och åker till Bollnäs.

Royal Republic – Tommy-Gun
The Presets – Are You The One?
Melissa Horn – Sen en tid tillbaka
The Killers – Mr. Brightside
Kent – Socker
Def Leppard – Pour Some Sugar On Me


Mars


I mars började jag min praktik på Finess Blommor igen. Jag och Frugan fyllde på vårat internskämt förråd och la på oss ett riktigt hälsingemål. Vi hade fler temafredagar än någonsin. Mitt därimellan åkte jag ner till Stockholm för att provjobba på en blomsterbutik och träffa min lilla Lars. En snabbvisit som inte ledde någonstans alls. Lite sådär onödig men jag fick träffa Lars och blev en erfarenhet rikare. Jag var på en garderobsfest hemma hos Lembrant's och träffade människor från det förflutna. Jag och Maria förevigade ett polepass och sen åkte jag ut i skogen för att fira Cricke med ett Vilda Västern-tema. Träningsvärk och korsett blandat med alkohol är inte nyttigt för luftvägarna.

Katy Perry – Firework
Familjen – Det Snurrar I Min Skalle
The Killers – Mr. Brightside
Jessie J – Do It Like A Dude - Explicit Version
Veronica Maggio – Jag kommer
Armand Mirpour – I Am A Volcano
The Beach Boys – Wouldn't It Be Nice
Bob Hund – Tralala Lilla Molntuss, Kom Hit Ska Du Få En Puss
All Time Low – Stella
Lars Winnerbäck – Ett sällsynt exemplar


April


Man blir ju alltid lite snurrig när vårsolen stannar längre och längre, och 2011 var inget undantag. Fia fyllde år och det firades hemma hos Ingrid med kakkalas och fina tjejer, sen tog jag frugan och Axling en sväng på bar backe ut till E-center. Frugan och jag fortsätter våra eftermiddagar på Finess med att skratta och små lekar för att frödriva tiden, här någonstans börjar jag inse hennes rysliga tävlingsnerv och att hon är en dålig förlorare så som jag en dålig vinnare. Marina kommer hem en sväng från gnällbälter och vi får ett ryck en Donkenkväll att åka ut till Ljusne för att jag ska få pröva köra bil för första gången. Vilket jag gjorde med bravur! Sedan trotsar tre tappra det faktum att april inte är så varmt när solen avtar och har takfest. Helt plötsligt så var det påsk. Fina människor kom hem och firade in påsken med mig på diverse gräsmattor. Jag målar igen och helt plötsligt slår vädret om och det blir högsommarvärme. Sista april firades med ett glädjande beslut och fint mys med lillasyster.

Bruno Mars – The Lazy Song
Maskinen – Segertåget
Veronica Maggio – Jag kommer
MGMT – Kids
The Cure – Friday I'm In Love
Markus Krunegård – Jag är en vampyr
Duck Sauce – Barbra Streisand - Radio Edit
The Killers – Mr. Brightside
Kent – Halka
Kent – Kräm (så nära får ingen gå)
Rihanna – S&M
Those Dancing Days – Hitten
Fiction Plane – Cigarette
Movits! – Äppelknyckarjazz

Maj


Jag och Frugan firar ett årsdag, det vill säga dagen då vi insåg att vi skulle vara vi. Så kärleksfullt. Ett år sen vi första gången klippte studentband en hel eftermiddag men hade så fruktansvärt kul! Sen var det åter dags för lite Klubbpepp i samband med Views release, i ett tema som passade mig utmärkt - The factory '67. Jag spenderade en helg i Sundsvall och hälsade på bästa Johan. Kubbskämten började komma igång på riktigt runt den här tiden och jag har nog aldrig ätit och mått så bra av kubb som då. Jag spenderar mycket tid hos pappa för att hjälpa honom packa inför hans flytt till Östersund. Det blir takmys och galen bilåkning under crusingen, som finns på film, bara så ni vet. Frugan fyller år och det firas med pompa och ståt hemma hos familjen nr2. Även hennes sista dag på Finess Blommor, med vaniljsås. Månaden avslutades med att min alldeles egna Caroline kom till Sverige och jag var helt plötsligt lite nervös för att träffa henne.

Katy Perry – Teenage Dream
Nickelback – Shakin' Hands
Katy Perry – E.T.
Foo Fighters – Walk
All Time Low – Damned If I Do Ya, Damned If I Don't
Veronica Maggio – Mitt hjärta blöder
Veronica Maggio – Välkommen in
Timbuktu – Resten av ditt liv
Timbuktu – Dödsdansen
Robyn – Indestructible (Radio Edit)
Lena – Taken By A Stranger
Foo Fighters – Rope
Movits! – Äppelknyckarjazz
The Kinks – All Day And All Of The Night

Juni


Den 1a juni gick studsade jag med solen till jobbet. Ja, till jobbet, mitt jobb, med nyckel i fickan som ledde till dörren på Finess. Min första riktiga dag på Finess. Den kvällen firades med Frugan på rockskoleavslutningen och CH där det bestämdes en roadtrip. Jag gjorde min första brudbukett på ett år och med ett bra resultat. Tidig studentfest för Fille och takfest med följande Klubbpepp i långklänning, dans och sol. Syrener har inte doftat så gott sen skolavslutningarna i lågstadiet som de gör nu och solen är min vän. Den helgen avslutades med den inplanerade roadtripen med främlingar. Min lillebror blir 11år och jag förstår inte hur snabbt alla år kan ha passerat då jag fortfarande minns första gången jag såg honom. Studenterna fick en grå och kall avslutningsdag och jag höll på att förfrysa händerna där jag stod och sålde rosor på gatan. Balen å andra sidan var solig och varm, jag och min kärlek njöt av att det här bara var början av en fin sommar. Midsommar spenderades med min familj och jag levde i mina chinos jag hittade hemma hos frugan. Juni avslutades med att jag flyttade in en vecka hos Lembrant's för att vara kissevakt när de söp skallen på P&L.

Veronica Maggio – Välkommen in
Veronica Maggio – Inga kläder
The Smashing Pumpkins – Disarm
All Time Low – I Feel Like Dancin'
Håkan Hellström – Ramlar
The Killers – Mr. Brightside
All Time Low – A Daydream Away
Carla Bruni – Quequ'un M'a Dit
Hall & Oates – You Make My Dreams


Juli


Juli kommer och det gör Peppe med! I en hel vecka får jag rå om henne och det spenderas tretid och fest. Med olika meningar. Det känns precis som vanligt fast annorlunda. O-ringen går av stapeln i Söderhamn i år och det innebär en stad fylld med turister och rotsnubblare som jag och Frugan inte kan likna något bättre än älgar. Jag blir förälskad i Henrik Fexeus, jag både läser och lyssnar på honom. Flera kvällar spenderas i Mohed och jag och Marina kör på 16årsnostalgi. Jag äter massvis med glass på jobbet och kämpar för att få ihop en hel samling av färgglada plastskedar, jag får fortsätta med det sommaren 2012. Jag och frugan tar en varm hallonpromenad i slutet av månaden och inser att det inte var den ständiga kontakten på Finess som synkade våra hjärnor utan att det bara var så.

Eric Amarillo – Om sanningen ska fram ( Vill du ligga med mig?) (Clubedit Radio)
John Mayer – Dreaming With A Broken Heart
John Mayer – In Repair - Acoustic
Katy Perry – Thinking Of You (Acoustic Version)
Adele – Turning Tables
Veronica Maggio – Snälla bli min
Melissa Horn – Hanna
Kent – Töntarna


Augusti


Det festas en hel del under sommaren och augusti är inget undantag. Söderalafest och muu-fest står på schemat. Jag unnar mig en hårmakeover och blir kallad Veronica Maggio månaden ut. Mest av Malin. Jag har sommar i kroppen och följer bara med. På det mesta faktiskt. Fast samtidigt känner jag mig så delad, jag känner höstens vindar redan nu och är lite skakad mot slutet. Jag vet att beslut måste tas. Jag firar den årliga lyskvällen på riktigt, som man bör, ute i skärgården med Frugans familj. Där någonstans mitt i spenderar jag en regnig kväll hemma hos Isabelle med henne och Robin. Vi dricker vin och ser en oroande sida hos Isabelle som i chocktillstånd över regnet utbrister att det är det värsta i hela hennes liv och att hon aldrig har sett så mycket regn. Jag och Robin ligger vridna i skrattkramper.

Katy Perry – Thinking Of You (Acoustic Version)
Adele – Turning Tabels
Eartha Kitt – My Discarded Men
Guano Apes – Open Your Eyes
RUN-DMC vs. Jason Nevins – It's Like That
Queen – Another One Bites The Dust - 2011 Remaster
Melissa Horn – Vår Sista Dans
Norah Jones – I've Got To See You Again


September


Jag börjar dansa igen och köper mig en alldeles egen stång som jag får vänta på alldeles för länge. Jag känner mig taggad på jobb och färg, och att jag installerade Spotify på jobbet. Livet har återgått till det lugna efter sommaren. Det rycks upp av en heldag på Glasögon City med massa tokigheter. Jag bakar en massa scones och åker på inspirationskväll i Gävle. Jag och Maria är taggad på mossa!

Katie Thompson – What Turns You On
The Pretty Reckless – Make Me Wanna Die - Kick Ass film version (inc' dialogue)
Rachel Sweet – Please, Mr. Jailer
Melissa Horn – Innan jag kände dig
Dorothy Moore – Misty Blue
City and Colour – Silver and Gold
City and Colour – O' Sister
Florence + The Machine – Shake It Out
Rachel Sweet – A Teenage Prayer
James Taylor – Carolina In My Mind
Adele – Don't You Remember
Jessie J – Who You Are
Natasha Bedingfield – Wild Horses

Oktober


Efter en lugnare än lugnast period så kom oktober som en partymånad i sig. Den började med att min efterlängtade stång kom. Kärare än kärast kan man tycka. En del av mig var arg, ledsen och besviken, medans den andra var glad och lätt.  Jag blev bjuden på cirkuskalas hos födelsedagsbarnet Ingrid och alla var så fantastiska. Min barndoms alla lådor levererades till dörren och jag åkte tillbaka 15 år i tiden. Morfar fyllde 80år och hela släkten med allt vad det innebär samlas för att fira honom. Jag får upp stångjäkeln efter mycket svordomar och är lyckligast i världen. Jag ändrar mig tvärt och vill visst klä ut mig lite mer och gå på fest. Jag ändrar mig även på plats om hurvudare krogen är en bra idé på Halloween eller inte. Jag har en morgonlista på spotify som gör mig glad och en vana att samtala med någon varje dag. Jag köper en blomma bara för att för första gången i mitt liv. Stort.

The Raconteurs – Carolina Drama
Rihanna – ROCKSTAR 101 - Explicit Version
Rob Zombie – The Devil's Rejects
Marilyn Manson – If I Was Your Vampire
Lily Allen – Knock 'Em Out
Queen – I Want It All / We Will Rock You Mash-Up - Sucker Punch: Original Motion Picture Soundtrack
Florence + The Machine – Shake It Out
The Streets – Fit But You Know It
The Kinks – You Really Got Me
The Kinks – All Day And All Of The Night
The Kinks – A Well Respected Man
Timbuktu – The botten is nådd
blink-182 – What's My Age Again?
Alice Cooper – Not That Kind Of Love

November



Julen kom tidigt till mig. Alla julkänslor började någonstans här i november. Mysstämpeln. Mitt pensionärshjärta började banka och jag uppskattade stilla hemma kvällar med mamma eller Frugan till Så mycket bättre. Någonstans här började en relation slå rot och bli verkligehet med även fast jag inte hade någon aning om det. Vi gjorde jul på jobbet och jag lyssnade på julmusik redan nu. Jag tog en riktig chans och åkte ner till Gävle, som avslutades hemma hos Cricke och Ella med Linus, och bästa vännerna Magnus och bäbiskissen.

The Boppers – Puss och kram
Performed by Jennifer Hudson;Dreamgirls (Motion Picture Soundtrack) – Love You I Do
Oasis – Songbird
Paramore – My Hero - Electronic Mix
Laleh – Ängeln i rummet
Neverstore – On your side
Timbuktu – Det gör ont
3OH!3 – Starstrukk (feat. Katy Perry)
Beyoncé – Best Thing I Never Had
Laleh – Alla vill till himmelen men ingen vill dö
Timbuktu – Kom och håll om mig
Tom Waits – I Hope That I Don't Fall In Love With You
AWOLNATION – Sail
Blindside – Silence
Tiger Lou – Like you said
Wheatus – Teenage Dirtbag - Original Version

December


December, som i övrigt gick fortare än någonsin, bestod mestadels av jobb, jobb och åter jobb. Därimellan hann jag med att gå på mitt livs första riktiga dejt, baka i uppsjö, speedpyssla och knåpa ihop små julklappar från hjärtat snarare än plånboken. Jag fick äran att klä Söderhamnslucians krona men även Östra skolans luciakrona. Jag har förklarat hur man sköter en amaryllis kanske 18279837934 gånger och haft en fejkat leende när jag säger att tomtar visst är himla gulliga och att jag absolut skulle bli glad om jag fick en i julklapp. Jag har varit nervös över att göra en kistdekoration men fått massvis med beröm för den. Jag har dansat så mycket jag har förmått mig att orka mellan jobbet. Jag har varit på jobbet till strax efter tio på kvällen och jag har återigen förundrats över folks framförhållning. Jag har fått otroligt mycket fina julklappar som jag inte alls har förväntat mig att få och jag har aldrig varit så utmattad i hela mitt liv. Men åh så kul jag har haft och känner mig otroligt nöjd över det fina hemmalivet jag har valt istället för galna utekvällar. Jag har haft fina kvällar och mysiga mornar, jag har lyssnat på musikhjälpen och spelat Beserwisser. Jag har känt mig allt man kan känna sig på en och samma gång. Stressen har satt sig på lilla hjärtat men jag försöker bara följa med och uppskatta det lilla för stunden. Jag fyllde år och fina tjejor kom för att fira mig och jag hade mitt livs första olediga födelsedag. 2012 ska jag ha storkalas så det verkligen känns att jag fyller år. Gårdagen valde jag att spendera med min familj i all nykterhet och det är det bästa beslutet på hela året. Vi skrattade som aldrig förr och jag fick gå och ha mensont utan att jag skulle kunna stressa upp mig över det. Vi skålade i alkoholfritt bubbel och det klassiska talet på tv efter att ha spelat monopol hela kvällen.

– Alex Clare "Hold You" : Bands In Transit
Dashboard Confessional – Currents
Sugababes – Push The Button
Sugababes – Freak Like Me
Britney Spears – My Only Wish (This Year)
Mariah Carey – All I Want For Christmas Is You
Tommy Körberg – O helga natt
Mikael Wiehe – Jag ropar ditt namn (Calling Your Name)
Korn – Narcissistic Cannibal - feat. Skrillex & Kill The Noise
Timbuktu – Kom och håll om mig
Laleh – Snö
AWOLNATION – Sail
Korn – Get Up! - feat. Skrillex
Korn – Let The Guilt Go - Explicit

2011 var så mycket mer än vad minnet och ord kan beskriva. Allt jag kan säga är att jag kan se tillbaka på det med ett leende och några pirr i magen. Musiken var väldigt viktig det här året, antagligen viktigare än förra. Jag känner vårens dofter och värme varje gång jag hör Jag kommer. Jag hoppas innerligt att det här året kommer bli minst lika fantastiskt och inte lika ostabilt. Jag ska vara mer rak och öppen med vem jag är och vad jag vill, jag ska inte tänka så mycket utan lämna plats mer åt vad jag känner istället. Gå mer på magkänslan istället för att skjuta undan den som jag har tränat upp hjärnan att göra. I år ska jag bli vuxen på riktigt!


Carolina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0