- 08.53

Long time no seen. Det är så jäkla kasst när allt tar slut på samma gång, internet, mobil och pengar. Just nu levar jag väl på minus, tur att jag har ett stort jäkla plus i hjärtat. Idag så åker jag till Gävle och blir förhoppningsvis med jobb. Inget drömjobb kanske men ett jag aldrig har prövat förut så det kan bli spännande. Hoppas på stark personkemi. Den här arbetslösheten tär på mig och min plånbok. En och en halv månad känns som ett halvår, jag har redan dragit på mig den tillhörande latheten och det ogillas. Lite rutin till livet vore underbart! Och om jag skulle få jobbet och det inte känns bra, ja då kan man faktiskt söka vidare. Leva lilla livet heter det.

Så vad har hänt sen senast? Inte mycket bortsett från lördagen då det var 30årsfest hela dagen. Grillning i Gussibacken, osmarta jag tog min vinterkappa jag har jämt, nu luktar den rök. Men dagen var lyckad och jag träffade många trevliga små och stora individer. På kvällen så var det trerätters på Statt följt av helt vanligt krogliv. Jag fick träffa min fina Marina en snabbis, önskar att jag hade haft lite mer tid där men men, det får bli nästa gång.

Den här veckan hoppas jag på; sol och mer takdropp, hinna träffa Belle ikväll en snabbis för att säga hejdå (önskar att jag kunde skicka med en present men jag får helt enkelt lova att komma ner snart istället), sysselsättning, en dejt (eller fler).


Carolina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0