- Nejlikor

I mitt arbete så möts jag ofta av skeptism, mot olika kombinatiioner och val. Många, inte alla, kunder tror att de kan bäst. Frida och Fia kan intyga. Man blir lite ledsen när folk har förutfattade meningar om blommor, jag menar det är blommor. Det odlas inte precis till ett enda specielt syfte. Den vanligaste förekommande meningen jag möts av är "Nejlikor, det är ju en begravningsblomma!" och det kan man tro bara äldre yttrar sig om men så är inte fallet. Till er alla nejlikodissare vill jag bara säga:
















  • Den är billig.
  • Otroligt hållbar,den kan hålla två veckor.
  • Den doftar.
  • Sagolikt vacker.
  • Den finns i nästan alla färger.
Sådeså!

Carolina.

Kommentarer
Postat av: Marielle

Vad bra att du håller på att sluta, verkligen =)Jag menar folk som vill göra något men inte kommer ända dit av olika anledningar. Vill man av hela sitt hjärta så kan man oftast, trots att det är svårt. Men dom som t.ex. inte lyckas sluta med det onyttiga vill inte gå ner i vikt tillräckligt mycket tror jag. Om man har oddsen med sig och misslyckas. Däremot är det en annan sak om den överviktige har en sjukdom, den som är fast på Ica har barn och beroende av inkomsten osv.

Jag förstår att du blev upprörd och det hade jag räknat med eftersom det träffar många. Men jag skrev det i stundens hetta utan att cesurera, och det blev hårda ord. Jag hade kunnat vara väldigt diplomatisk och tagit bort en hel del, men det är inte ärligt eftersom det är min blogg och mina tankar. Dom som blev upprörda kanske vill visa att jag har fel angående karaktären och sluta röka!

2011-09-29 @ 20:11:03
URL: http://thisismarielle.se
Postat av: isa

VA tänker jag inte på som begravningsblomma!



Fan jag vill kunna ha blommor hemma. Jävla djur....



2011-09-30 @ 12:43:25
URL: http://coolkidscant-die.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0