- Dag 2: din artonårsdag

Jag fyllde 18år den 27 december 2005 på värdelöst nog en tisdag. Jag minns att det var grått väder ute när jag vaknade och att jag mådde skitdåligt. Trodde även att jag var gravid hahah. Det kom in en femårig lillebror, min mamma och Åke med sång, kladdkakemuffins och paket. Jag minns inte riktigt om Erik sov bredvid mig då eller om han kom senare, jag tror han kom senare. Jag klev upp och försökte göra mig födelsedagsfin men mådde alldeles för dåligt för det. Mamma dukade fint med mina nya vinglas (det året fick jag en uppsjö av vin- och champagneglas men ingen alkohol) och jag dekorerade tacotårtan jag bestämt att jag skulle ha. Det var inget större kalas jag ville ha utan bara de närmaste - Annika, Anna och Erik. Tessa kom en sväng för att lämna paket och fick dissen av min bror genom ett "Äh! Stick från komun!" haha jag vet inte vart det plötsligt kom från. Jag fick massvis med fina presenter men de bästa var presentkortet hos tattueraren av mamma, och den finaste gåvan av alla var diamantringen (ja det är en äkta) mamma fick när jag föddes av min pappa. Jag grät en bit medan Piff och Puff (Annika och Anna) åt halva tårtan, jag mådde för illa för det.

Efter en, för mig, rätt jobbig dag utan mat och massvis av ansträngning gav jag upp min födelsedag och åkte hem till Erik för att bara vara, avrundade dagen med en McChicken för Eva, Eriks mamma, tyckte att jag var tvungen att få i mig någon mat. Jag minns även att jag fick ett vackert halsband från Pilgrim av familjen Westerlund med - vilket jag nu ska gå och leta eftersom min mamma också tyckte det var fint.

Carolina.

Kommentarer
Postat av: IDA

Roligt det hade varit om vi hade varit ingifta i den familjen samtidigt :)

2011-01-19 @ 09:41:29
URL: http://bad-ass.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0