- Dancing on my on (fast med henne)

"Hon är som jag fast tvärtom, vi tänker lika fast på olika sätt. Men vi har alltid "en cigg över telefon" och hon har en så positiv attityd till allt jag tvekar över så hon gör det lätt, så som en mamma, en syster." - Det var några rader som flög ur mig när jag skulle bege mig till Västerås, när jag insåg hur jag skulle sakna. Nu är det dags igen fast tvärtom. Min Fiamariamums ska flytta till Stockholm.

Jag är ju jag och hon är ju hon. Jag är vid det här laget van att vänner flyttar från mig och jag från dem, jag har med min separationsångest gått genom tårar och skratt i dessa separationer. Fast 'separation' låter så negativt och så för alltid, det är ju inte det här. Det här är en chans för min vän att påbörja en ny del av sitt liv, och det glädjer mig. När Marina, Malin eller ja Caroline skulle flytta och dagarna närmade sig snabbare så var det många "Jag kommer sakna dig, jag älskar dig"-sms och konversationer som flöt mellan oss. Jag och Fia är något annat, vi är inte dem som uttrycker oss så sentimentalt, tur är väl kanske det, det behövs liksom inte. Men det här får bli det, ett sakneinlägg, en hyllning.

När Fia sa att hon skulle flytta till Stockholm, och när hon berättade att hon hade fått jobb, då slog tanken mig aldrig att hon inte skulle vara tillgänglig och här. Jag blev bara så himla glad för henne. Det kan nog vara för att jag vet hur mycket hon bara vill bort, hennes behov av nya erfarenheter och äventyr. Och kanske för att vi redan har gjort det, och Fia var en av de vänner som det inte spelade någon roll om jag var i Västerås, Söderhamn eller Göteborg - vi hade ändå en fin och enkel kontakt. Lite så som jag ser hela våran relation. Enkel och oansträngd.

Men jag kommer verkligen sakna henne. Spontaniteten hon tillför i mitt liv eller bara enkelheten i att ha en fin vän nära till hands. Men vi har alltid våra telefonsamtal, det är en fin idé, och om det går som jag hoppas så kommer jag ner till henne i sommar. Då får Stockholm passa sig!

Jag ser framemot chill på ballen fast på en filt på en gräsmatta med öl fast vin och spotify fast med telefonljud. Hon får avsluta mina meningar och säga det jag tänker på. Hon får vara Mimi och jag är Angel. Vi vårdar varandra.

Fia, hon och jag vet hur man lever livet.


Carolina.

Kommentarer
Postat av: Fia

Vad söt du äääääär! Enkelt, det är enklast så! :)

2011-02-13 @ 16:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0