- Another one bites the dust

Igår firade jag min första riktiga lyskväll, i skärgården med marshaller och allt. Att få ta del av någon annans familj, historier och liv är ett privilegie som man ska ta vara på. Så när Frida bjöd med mig ut till hennes mosters stuga för en liten släkttillställning så kändes inget annat lika frestande. Mat, vin, samtal och massor av gott skratt kan summera min kväll. Och jag var lycklig. Riktigt lycklig. Jag vet inte om det var haftluften eller värmen. Men min ensamhet, mina grubblerier, inget av det var ens det minsta närvarande. Jag bara var.

Jag och Frida hade väl klurat lite på att gå ut på kvällen men vi blev rätt nöjda ute i skärgården. Och vet ni, gårdagen var mitt bästa beslut på länge, efter paltkoma och leendekramp så var sömn ett väldigt bra drag. Precis innan jag skulle slå igen mina själsfönster så pratade jag med min Marina, om ingenting. Perfekt avslutning. Den här helgen spenderades väl, det gör inget att jag jobbar i morgon med och diskar på min enda lediga dag den här veckan.


Jag skriver nästan aldrig längre, tar inte tag i handlingar, uttrycker mig inte på något sätt alls. Hösten är välkommen, förhoppningsvis tar hon med sig fantastiska uttryck, kreativitet och flöde.

Carolina.

Kommentarer
Postat av: Frida

Himla trevligt att du följde tycker jag :)

2011-08-29 @ 07:54:07
URL: http://genlid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0