- Du skulle vilja glida som jag

Duschen är upptagen, inga bloggar har uppdaterats, skaparglöden är lite ljummen sådär, dagens outfit är framplockad och entusiasmen över den kommande ananaspajen är fulländad. Så jag har inte så mycket att göra. Jag kan väl helt enkelt bara sitta och göra den vita bakgrunden lite halvsvart då. Skulle dock kunna torka upp rödvinsfläckarna på mitt golv eller sitta ute i solen en sväng som normalt folk men det känns inte som jag.

Påsken har varit över förväntan, och nej Peppe jag tänker inte erkänna att påsken är mysig det är helt enkelt situationer och människor som är mysiga inte påsken i sig. Som julen. Men man kanske ska göra en liten snabbresumé ändå.

När klockan slog 18.00 på skärtorsdagen så kände jag en slags frihet. Då mötte jag upp ett gäng härliga killar för en fika, dock så stängde alla fik tidigare så det fick bli en hederlig Donken-fika. Den kvällen somnade jag ovaggad och tidigt. Långfredagen startade soligt och tidigt, och så som jag hade planerat - väldigt slött. Senare kom Johan och överraskade med att vi skulle grilla, så med något som inte liknade något ätbart och Batmanmuggar gick vi till Färsjön där ett gäng moppemänniskor som vanligt var, sommarkänslan trängde sig in genom skinnet. Jag var dock tvungen att jobba på påskaftonen men det kändes aldrig som jobb överhuvudtaget, solen och lyckan till livet underlättade hela dagen. Både Marina och jag höll i "vägra Statt"-kommitén och planerade en picknick istället. Det var en såndär kväll som man vill hålla i minnet föralltid för den värmer även om två filtar behövdes. Bara hon och jag, en flaska vin och Spotify i telefonen. Det är allt man behöver. Igår var värmen strax under tryckande, jag tog det återigen bara så lugnt man möjligen kan, till och med Frugans idé om en fotopromenad var jäkligt chill. Vi träffade på en Fiamariamums som låg och bakisrullade i gräset, åt mjukglass med strips och bara njöt av solen och min vän. Idag är sista dagen av ledigheten på ett bra tag så även idag har jag och ska jag bara ta det lugnt, även om morfar kommer förbi och äter ananaspaj, guud vad jag längtar efter den där ananaspajen! Kan kanske bli helgens höjdpunkt.


Lammfärsspätt, ser inte mycket ut för världen men var riktigt goda.


Rött vin som luktar vitt, och batmanmugg såklart!


Grillad kyckling och vin i batmanmugg i repris.


Kärlek.


Nu vet man att sommaren inte är långt härifrån.


Frugan i världens finaste linne.

Med Halka som sortimusik drar jag mig mot duschen, ett steg närmare min ananaspaj.

Carolina.

Kommentarer
Postat av: Marina

Ja men du vet, för att kommentera din kommentar "Härmis ;)", jag älskar ju allt med dig, härmar dig i massa saker, som att måla ögonbryn och lyssna på din musik ;)

2011-04-26 @ 13:50:20
URL: http://marinaronnquists.blogg.se/
Postat av: Caroline och hennes två V:n

Älskade smulan! Inlägget va absolut inte riktat mot dig! Jag är minst lika delaktig i att vi inte träffats ännu. Jag tycker att vi ska ses i Gävle någon dag i sommar :) Kram från mig och Viggo!

2011-04-27 @ 09:34:17
URL: http://carolineprim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0