- Kungligt

Idag fyller min älskade spegelsyster Caroline år, och kungen!

Kärlek och royaliteter var temat på gårdagen, Kate Middleton fick ju faktiskt sin prins i kanske den finaste klänningen och buketten. Jag tycker om enkelheten i henne. Hon skulle ju försjutton gifta sig med Englands blivande kung och hade kunnat gå helt bananas, men hon gjorde inte det. Ja ja, hennes klänning kostade säkert mer än vad jag någonsin kommer ha i årslön men den var enkel. Hon valde Grace Kelly och inte prinsessan Diana. Och som en kvalificerad florist kan jag ju inte undgå buketten. Jag trodde (sen i förrgår) att hon antagligen skulle ha en lite för stor bukett, fast vit, lite lika som kronprinsessan Viktorias. Men inte, och vilken glädje när jag såg den sötaste lilla liljekonvaljbuketten! När jag gifter mig med prins Carl-Philip ska jag nog också ha något liknande.



Jag fick även reda på en riktigt storslagen nyhet, som ännu är lite hemlig men riktigt vacker. Jag ryser lite av tanken igen. Det har sällan känts så underbart med helg som det kändes igår klockan 18.00. Det var som en stor tyngd lyftes från mig när jag nästan skuttade iväg till Malin. När en vän, eller du själv, flyttar ifrån allt det man vet om och sen kommer tillbaka så märker man hur mycket man tog förgivet de små sakerna. Som att bara sitta och samtala i flera timmar. Jag hade nog inte kunnat haft en bättre början på denna valborgshelg. Igelpigelkott kom och gjorde våran kväll med. En fin bild i minnet var det, en söt liten igelkott framför en knallgul cykel mitt i stan. När mörkret tog över stan så tog vi över posten taket. Friheten jag hade i mitt bröst den kvällen är något jag aldrig ska ta förgivet igen. Jag stod på en bräda för första gången på sisådär sex år. Det gick knackigt fram men jag flög ändå. Där satt vi sen, två år senare och speckulerade över vart vi kommit som individer.

"Du har en förmåga att sätta ord på det jag tänker"

Men idag är det som sagt min Carolines födelsedag, nu är hon lika gammal som mig igen. Jag tror inte jag har firat henne på hennes födelsedag någonsin så det gör inte så mycket att hon sitter i ett soligt San Diego med sin älskling och bara njuter av livet och hennes korallfärgade plånbok. Jag längtar efter henne så otroligt dock! Men nu är det inte långt tills jag får höra hennes röst. Jag kan nog stå ut lite lite till. Jag tänker inte fortsätta på det här ämnet för då kommer jag nog kanske bli känslosam och det vill jag ju inte på frökens födelsedag så jag säger bara ett stort grattis!


<3

Carolina.

Kommentarer
Postat av: isa

Jag älskar hur du tar en FINbild och jag tar snörpa-på-munnen-lady-gaga-bitch hahaha <3

2011-04-30 @ 20:39:51
URL: http://coolkidscant-die.blogspot.com
Postat av: isa

GOOGLE? youmakinmesad. TUMBLR!

2011-04-30 @ 21:53:12
URL: http://coolkidscant-die.blogspot.com
Postat av: isa

http://katemiddletonforthewin.tumblr.com/

2011-04-30 @ 21:53:56
URL: http://coolkidscant-die.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0