- 12.41

Man kanske skulle få fart på den här bloggen? (nej jag har inte suttit och läst en massa bloggar nu på morgonen, ICKE hahah) Men det är så rysligt tråkigt att skriva i en ful blogg. STOR pik till storjobbaren Linus andersson.

Idag är det söndag. Min bästa och värsta dag, alltså då jag är som bäst så som i resten av livet. Jag måste ha båda delarna för att må bäst av någon anledning. Kan man vara knepigare? Men det känns så bra med söndag, det är kyligt ute, det är inte sol men det är inte grått och mörkt. Det här vädret från mig att bli alldeles varm i hjärtat för det känns som att julen håller på att flytta in. Julen har alltid varit viktig för mig även om de senaste jularna har varit lite utav besvikelser. Jag tror nog att jag har för höga förväntningar utan att räkna med att jul som vuxen inte är som jul när man är barn. I år tror jag det kommer bli annat, för jag tror mig veta att jag ska jobba. Det kommer vara annorlunda och jag tror jag behöver det. Sen kommer min bror efter Kalle Anka och det är då julen har betydelse. Jul med barn påminner en om vad julen är. Fast jag tror nog jag alltid har varit en sådan som har tyckt om julen för alla dess förberedelser, allt från julbak till gran till storstädet. Sen det största har väl varit julklappsjakten med tillhörande paketinslgning, det bästa jag vet. I år blir det nog inte mycket på den fronten, fattigare än en kyrkråtta och massor av underbara människor som förtjänar de allra tjusigaste julklapparna. Men jag ska försöka vara lite finurlig, kanske påhittig, så kanske det blir lite julklappar. Men för säkerhets skull så säger jag till er, ni som vet med er, att jag älskar er men julklappslistan räcker nog bara till min bror. Han är ändå bara ett barn. Barn ska ha julklappar!



Igår spenderade jag dagen med Fia och några till snygga brudar i Ljusne, Dinali Day. Vi provade på olika klasser och blev inspirerade av våra lärare och andra duktiga. Det var skitkul! Något som var mindre kul var att jag gick in i något slags low och kände mig inte särskilt närvarande. Så ni kan ju tänka er hur det gick. Men jag känner ändå av idag att jag tränade lite igår och det känns bra. Och när man börjar på pole dance blir man knäpp i huvud och varje blåmärke är som en slags lyckoamulett. Min ena tattuering på armen är mördad och det ser ut som att någon har tagit tag i min arm med dödsgrepp men tänk så fnissig man blir när man ser det. Och jag kan ta av mig ett par stay-ups snyggt det kan inte du!

Helgen har förövrigt varit riktigt bra tycker jag. I fredags kämpade jag mig ner på stan med dödens träningsvärk i fint höstväder. Sen blev jag bjuden hem till Johan på lite vin och sällskap. Det uppskattades. Jag fick till och med killarna att göra några övningar med pointade tår, fast de tyckte det var roligare (manligare) att göra armhävningar på en arm. Men idag är det söndag, o du ljuva söndag, och vad ska man hitta på idag? Jag tror jag ska mysa runt ett tag till i pyjamasbyxor och bara mysa. Kanske städa, kanske träna. Men nu ska jag iallafall bädda rent!

Ha en fin dag.


A Cold and frosty morning there's not a lot to say
About the things caught in my mind
As the day was dawning my plane flew away
With all the things caught in my mind
And I wanna be there when you're...
Coming down
And I wanna be there when you hit the ground
So don't go away say what you say
But say that you'll stay
Forever and a day...in the time of my life
Cos I need more time yes I need more time
Just to make things right
Damn my situation and the games I have to play
With all the things caught in my mind
Damn my education I can't find the words to say
About all the things caught in my mind
Me and you what's going on?
All we seem to know is how to show
The feelings that are wrong


M <3


Carolina.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Om du vill pimpa din blogg lite tills Linus fixat en snygg blogg så kan du gå in här http://www.pimp-my-profile.com/blogger-templates

dom har en massa olika bloggrejer som man kan sno, det brukar stå hur man ska göra men ofta klistrar man bara in det i html fältet. Ett litet tips bara =)

2010-10-25 @ 22:52:38
URL: http://carmaline.wordpress.com
Postat av: IDA

Oj vad lyxigt att du vann det! Jo det är klart, vet att jag inte borde tänka så egentligen. Vem vet, jag kanske får ett infall och helt plötsligt börjar någon dag :)



Hoppas att gladheten håller i sig!



Jag tyckte det såg skitbra ut. Det behöver ju liksom inte vara helt perfekt för att det ska funka heller. Man fattar ju troligen vem det föreställer iaf ;) Vilken sorts penna tror du är bäst att använda?

2010-10-26 @ 18:58:39
URL: http://bad-ass.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0