- Till minne av

I natt var det ett år. Ett år sedan du inte orkade längre, gav upp hoppet på mänskligheten eller vad ditt motiv var. Du kanske trodde att du kunde flyga. Vilket du redan visste att du kunde. Jag hann aldrig lära känna dig, så jag tänker inte låtsas om det heller, det här inlägget är nog snarare till henne. Hon pratade så bildligt om dig, nästan så jag kunde känna mig närvarande med ett glas rött vin under era samtal. Du var den enda som förstod henne, även om jag försöker så kommer jag aldrig komma dit. Hon behövde dig, mer än någon, så jag känner ett stygn av bitterhet när jag tänker på dig. Men ändå överröstar glädjen i mitt bröst när hon berättar om dig, de där små sakerna. Att jag inte kan se ett paket Bellmans cigariller utan att tänka på dig t.ex. På dig och inte henne, det är en lustig sak i sig. Det var en vacker dag jag sprang till henne för att hålla hennes huvud över ytan, det valde du bra, höstens solar kommer inte vara för henne något annat än tårar. Förlåt mig, bitterheten igen. Men jag vill tacka dig, för den du var för henne, och för att du tror på henne att hon kommer klara sig även om hon inte tror det själv. Tacka dig för att du litar på oss, att vi är kvalificerade nog att påminna henne hur man andas. För allt det här älskar jag en människa jag aldrig har träffat, jag älskar dig för det du betyder för henne.

En dag ses vi kanske i Nangijala.


Carolina.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vadå skrämmas? :O

2010-10-14 @ 09:26:05
URL: http://ellinorberglund.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Jaha nej det är en kompis till mig..

2010-10-14 @ 18:12:23
URL: http://ellinorberglund.blogg.se/
Postat av: malin

jag älskar dig

2010-10-15 @ 17:54:42
URL: http://www.ambs.devote.se
Postat av: Din M.

Du är en jävligt fin vän Carolina, och det är det många som litar till. <3

2010-10-17 @ 23:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0