- 09.32

Nostalgimusik, det är väl underbart? Även sån som har skakat om en i svåra tider. Musik som en gång för länge sedan betydde något mer än rytm och lyrik. Återigen så inser jag hur fantastisk människan är, som kan innehålla så mycket utan att självdetonera. Just nu vandrar Joss Stone in och ut genom mina högtalare. Jag har inte lyssnat mycket alls på henne på över två år, närmare tre, men jag har minnet av att hon en tid hade stor betydelse i mitt känsloliv. Men nu, ja nu är det bara låtar med skönt gung i. Det är så knepigt, jag minns känslan men känner den inte, ändå hade den sån stor betydelse då men inte nu. Människan är helt fantastisk!

Idag är mötenas dag. Hoppas något av dem går bra, jag gissar på det första. Undra om jag kommer hinna med mr. Ahlstrand en sväng.


Carolina.

Kommentarer
Postat av: IDA

Åh jag håller med! Vissa låtar kan ge en så sjukt stark känsla, fast man ändå inte riktigt kan känna den. Det är som att man hamnar där man var för längesen men bara en kort sekund så man hinner inte riktigt med.

2010-10-10 @ 13:57:34
URL: http://bad-ass.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0