- Dag 2, Din första kärlek

Min första kärlek, jag tänker bli seriös här och skriva om min första riktiga kärlek och inte Mattias som jag var dödligt kär i på lågstadiet. Det finns liksom inte mycket att berätta där.

Min första kärlek var som många redan vet, Edvin. Jag hade haft förhållanden och varit förälskad, älskat, innan honom men något jag kan summera nu var att jag aldrig tidigare hade upplevt riktig kärlek. Jag träffade honom när jag redan var i ett förhållande med Erik. Det var inget jag planerade, att såra någon jag älskade för att falla för någon annan, men det hände. Det tog mig en hel sommar att erkänna för mig själv att det som skrek på insidan var alla färger jag helt plötsligt såg i världen och att en annan människa fick mig att sväva. Hösten samma år blev han min på riktigt och vi kunde äntligen leva för varandra utan några gränser. Jag har nog aldrig varit lyckligare tidigare. Vi levde och andades för varandra, vilket inte alltid var lätt, vi började bråka mycket. Men vi älskade väldigt mycket med. Det var ett rätt stormigt förhållande, men jag vill bara ta med mig de fina delarna från det. För det fanns väldigt många att välja på. Men som man kanske kunde förutspå (om man inte svävade på rosa moln som jag) så rann bråken över. Det blev för mycket för Edvin, jag vet inga detaljer här egentligen och drar egna slutsatser, men han kände att det inte fanns något kvar och gjorde slut. Vi hade två år tillsammans, av himmel och helvete. Det tog väldigt hårt på mig när han försvann, jag blev nog aldrig mig själv igen. Det tog mig väldigt lång tid att komma över honom. Han tog så mycket med sig, och jag hoppades att han efter ett tag skulle inse att vi kanske var dysfunktionella tillsammans, men utan varandra funkade vi inte alls. Jag levde på rent naivt hopp då.

Idag var det länge sedan jag kom över honom och jag är lycklig på egen hand. Även rätt tacksam över att jag kom över honom på egen hand utan att träffa en annan kille att bli kär i, så jag aldrig behövde ta tag i smärtan. Han kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, han har träffat en ny tjej nu och jag är lycklig för honom. Hon är väldigt söt och antagligen mycket bättre för honom.

Ja, det var väl lite om min första kärlek. Nu väntar bara nästa kärlek.


Carolina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0