- 12.13

Min bilddagbok är alldeles rosa! jag blev så glad så jag kände att jag var tvungen att skrika ut det.

Annars känner jag mig alldeles vimmelkantig, somnade i morse någon gång efter en väldigt trevlig kväll välspenderat med Marina och Ante. Min fredag var faktiskt väldigt himla bra, utan en massa krussiduller, men himla bra. Jag och Marina tog en sväng till Bollnäs, hittade skor åt henne, fnittrade oss till MAX och fnittrade oss hem (till Ljusne alltså). Jag tycker om den där biten med Marina, en simpel oansträngd "gör vad vi vill när vi vill om vi vill"attityd. Åka bil var helt underbart, det kändes skönt att sitta säkert med henne när jag såg den där busshållsplatsen som knöt sig i magen. Det kändes lite tryggare.

Senare mot kvällen så fann jag mig själv ensam i ett dunkelt arbetsrum, knapprande på tangenterna medan hon tog en liten tupplur. Det är inte första gången och det kommer definitivt vara något jag kommer ta med mig genom livet. Minnet av att underhålla mig själv medan hon sover. Det låter kanske helt sjukt, men jag tycker om det så mycket. Jag antar att det är den där tryggheten som jag pratade om tidigare.

När Ante kom hängde slöheten i luften men vi var nog tröttfnittriga för vi hade det jäkligt kul. "Bröst på håret", tjejsnack, rökstunder, Queer as folk, kaffe, barnungar och sms, det var min kväll. Underbart! det är något specielt med oss tre och jag kan inte sätta fingret på det, men det är sådan härlig energi. Det är som om vi laddar varandra.

Med all förvirring så slutade det med att Marina skjutsade hem mig, EFTER en Statoilrunda och biljakter, vi kan nog inte förstå hur kul det egentligen var, men då fanns det nog inget roligare.


Det känns som söndag och jag vet inte riktigt varför.


THE GIRL IN THE DIRTY SHIRT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0