- One Love

Jag läste nyss en artikel om Courtney Love i min nyaste Elle, en tidning som i övrigt inspirerar mig. Det slog mig att jag alltid har haft en förkärlek till henne även fast den bara har lurat i bakgrunden. Jag lyssnar inte på hennes musik, jag har bara sett en film med henne och hon finns inte i mina tankar. Men ändå, ändå så hoppar det till lite i mitt hjärta när jag ser något som har med henne att göra. Jag vet inte varför. Det är något specielt med henne. Jag tillhör lägret som beundrar henne och inte tror att hon beställde Kurt Cobains död. För det är ju så, två läger, det ena som tycker hon är vidrig och beskyller henne för Cobains död och det andra som ser upp till henne, nästan avgudar. Sen finns de i mitten som inte bryr sig eller vet om henne, men de räknas inte.

När jag läste artikeln, som visserligen lades fram på et fördelaktigt sätt, så kunde jag inte annat än att beundra henne. Hon visar upp att hon är människa. Trots motgångar, vårdnadstvister, droger, dödsfall och fängelsestraff så har hon repat sig, visat att människan klarar mer än vad man tror. Ja, artikeln var på hennes sida men jag har alltid tagit hennes parti om diskussioner har uppkommit. Det tror jag enbart är att jag tycker det är vackert, en slags skräckrommantik över hennes liv. Hon är människa som alla andra, det är bara att hon levt sitt liv i rampljuset och uppmärksammats av media. Vilket i sin tur antagligen bara har bidragit till fallet, det svart hålet blir nog betydligt djupare då.



Hon är vacker, otroligt vacker. Om jag ser ut som henne vid 44år, flera års drogmissbruk, fött barn och vikt upp-och nergång skulle jag inte klaga över mitt utseende ( Ja, jag är fullt medveten om smink och retushering. Men skönheten finns där.). Men nu är jag nöjd med mig själv, jag vill inte vara någon annan än mig själv. Men i vår ska nog hon bli min största inspiration, slitet snygg med sår som läker till ärr.

Något som även fångade mitt intresse i just den här artikeln var att det tydligen ska göras en spelfilm och Kurt Cobain där Scarlett Johanson ska gestalta Courtney. Det känns väldigt efterlängtat och på något sätt spännande, jag tror att det kommer bli en favorit i min filmlista. Förhoppningsvis. Nu finns det massor av filmpremiärer att se fram emot. Änglar och Demoner, Harry Potter - Halvblodsprinsen, Coco Chanel, Alice i Underlandet och denna. För att bara nämna några.  

Jag tror jag ska börja lyssna lite på Hole, jag tror jag kommer tycka om dem, och inte bara för att det är hon. Utan för att det kanske är jag.


THE GIRL IN THE DIRTY SHIRT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0