- Oltremare

Efter att ha spenderat en eftermiddag med två hysteriska sångfåglar så känner jag hur energi och inspiration pumpar ut i mitt blod och jag känner sug att skapa. Jag ser färger när jag blundar och tänker i former. Glädje glädje glädje! vart kom den ifrån?

Just nu så känner jag dock sorgen i att inte ha färg och dukar så jag kan få uttrycka mig, jag har hundra idéer som jag skulle vilja förverkliga. Inspirationen är mina vänner och kärleken till dem formar en tanke. Färg fångar min uppmärksamhet idag, jag vill se soligt gult, skrikande rosa och explotioner av grönt. Snart är det vår och alla människor är så vackra ger mig lusten att göra världen vackrare med min egen konst.

Det känns verkligen att allt är nytt, det känns som att jag är ny. Början på en ny bok i ett ofullständigt verk. Jag vill prova på nya saker, få fler erfarenheter och leva mitt liv på mitt sätt.

Nu önskar jag att solen sken, att klockan var ett och att jag satt i rummet och målade med alla palettens färger i en skjorta och en trasslig knut på huvudet. Med all min koncentration på just det motivet som gör mig så glad, ett av de, med musik som ökar pulsen i mina idéer.

"Men ÅÅÅHHH! Varför är det så jävla dåligt med fest nu för? Pissigt. Jag vill ha våriga fester där nätterna inte är allt för kalla så man kan smyga sig ut i lånade skor, partyklänning, bara tunna strumpbyxor och busa ute i våren!"
- Baby Bell 14 mars-09

Nog vill vi ha vår nu allt! Jag vill våra våran vår med Isabell, när vi bubblar av energin solen ger oss med en glass i hand, tunn vårjacka, ballerina och färgglada detaljer. Nu när våren kommer så vill jag ha mysig morgonpicknick på ett berg med Natasja och Magnus, ingen annan. Jag vill fnittra i Marinas säng över de små saker som gör oss glad. Mysa på en uteservering med Peppe eller en tidig god frukost med Caroline. Äsch jag vill göra allt som får mig att må bra nu, specielt nu när våren kommer, då vill jag vara lycklig.

http://www.youtube.com/watch?v=R8MzHqkNBwo  - det lagar mig.


THE GIRL IN THE DIRTY SHIRT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0