- This clock never seemed so alive

Det känns som en vanlig söndag, en perfekt vanlig söndag. Inget särskilt bara söndag. Det spelas lugn mysig musik och man känner sig bara lugn och eftertänksam. Det är så att man antingen bara går och myspyser eller gör vettiga saker och det känns bra oavsett. Jag tror jag ska göra lite av båda.

Det är ingen hemma förutom jag och tystnaden mellan tonerna i högtalarna känns verkligen uppskattat. Som jag och Isabell diskuterade igår så finns det den där perfekta tystnaden som inte känns ansträngd eller pinsam, som ger en sinnesro. Även fast jag har haft en otroligt lugn och skön helg så känns tystnaden så välkommen. Jag behöver tänka. Jag har skjutit undan mina tankar ett tag nu, jag har inte riktigt orkat med att ta tag i dem. Men jag gör nog det idag. Jag vet inte riktig hur jag ska "ta tag" i mina tankar men jag ska göra det ändå. Idag får jag vara lite nere, det mår man nog bra av ibland.

Jag kan äntligen lyssna på musik, minnen, som har gått förlorade under de senaste månaderna. Det har verkligen gått tid sedan de hade mening men det betyder fortfarande, bara inte på samma sätt antar jag. Det river inte i själen nu längre, det måste betyda tillväxt och övergång. Det förundras mig att något som var ens värld bara kan tappa mening, sitt allt blir ingenting. Jag menar, att ens vanor förändras är en sak, men när betydelsen kan ändras på en sekund känns så otroligt främmande. Men ändå händer det, varje dag, varje sekund händer det någonstans i världen. Man överlever och kommer ut på andra sidan som en ny starkare människa. Men ändå förundras jag av det hur vissa tar år på sig medan andra får det onda att gå över vid nästa ögonkast. Det kanske bara är jag, eller söndagen men idag tänker jag. Inte minnen, inte sorg men det känns. Jag vet inte bara vad.

Jag känner suget att få ordning på saker och ting. En ny fin garderob, ordning i mina papper, ansökningar, ekonomin etc. Bli vuxen.


THE GIRL IN THE DIRTY SHIRT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0