- En söndag i mars

Har ni någonsin varit med om en händelse som har fått er att förstå vad det är som betyder något? Att inse att vänskap betyder mer än kärlek, se möjligheterna istället för det omöjliga. Jag har det, den här helgen satt ett frö i mitt hjärta. Jag känner att framtiden har något så otroligt bra att erbjuda. Jag vill leva, jag känner verkligen hur möjligheten här att få en liten del av det jag alltid önskat. Den där lilla delen får mig att vilja. Med lite vilja går allt, eller hur? Jag känner hur en stor sten har fallit från mina axlar, hur min själ gått vidare och hur min mage pirrar av framtidslängtan. Jag förlorade en vän för ett tag sedan, men det känns som att den vänskapen är påväg tillbaka. Den tanken får mig att rysa av välbehag, utan baktankar. Jag tror inget mer än just den biten, och det glädjer mig att jag inte skulle vilja att det vore annorlunda. Jag kanske har gått vidare, kanske kanske. Ett steg till och jag är fri. Fri från sorg, lättad av glädje.

Idag fick jag ett besked som fick de rosa ballongerna i min mage att sväva. Min andra del, min själsfränka, hon är kär. Kär påriktigt och den kärleken är besvarad. Jag har nog aldrig i hela mitt liv varit så glad för en annan människa.

Efter beskedet om att Kings of Leon är klara för hultsfred så har allting känts så otroligt bra och roligt. Dåliga saker har inte känts så dåliga. Jag är glad på egen hand, och det känns stort för mig.

Nu ska jag ta en promenad med en nyfunnen vänskap.


THE GIRL IN THE DIRTY SHIRT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0