- Echoes

Nuså. Nu är jag i mitt rätta element med lite riktigt kaffe i kroppen. Jag känner mig lite bättre till mods än tidigare och nu kommer nog den där till-och-från huvudvärken snart ge med sig. Annars känner jag mig nog som vädret, moln med till och från sol. Jag tror gårdagens Bollnäsbesök drog lite ångest över mig, fast jag släppte själva ångesten vid en Kings of Leon låt. Idag är jag mest bara tankfull och slut. Idag har jag ingen ork till något.

Ibland blir jag såhär så jag tänker tills jag nästan glömmer bort att andas. När jag känner att kroppen är slut så brukar en person dyka upp i mina tankar, och när jag är på festligt humör en annan. Personer som betytt men inte längre kan hålla mina andetag. Kanske så vet jag det men i omedveten förtvivlan försöker ge dem det ändå. Ärligt talat vet jag inte vad jag pratar om, det känns svårt att sätta ord på vissa känslor. Det är inte det att de kanske känns otillräckliga, men det är bara svårt att hitta rätt. Så som jag sa något liknande till Fia en dag, den meningen stämmer in exakt på honom, men inte för den andre för där finns det så många andra meningar som faller bättre in på honom men de känns svåra att yttra. Hon/han begreppen har ingen betydelse, utan personbeskrivelse överhuvudtaget kan vara det svåraste att få grepp om, men samtidigt det enklaste. Eftersom jag, som så många andra, sätter ord/färger/bilder/musik till människor så gör det lättare för oss att förknippa, alltså ett steg närmare till att beskriva. Jag kanske dock sätter större vikt i det än andra, men inte för att det känns viktigt utan för att det känns "jag".

Nu känner jag att fingrarna bara skenar iväg och tanken inte hinner med


THE GIRL IN THE DIRTY SHIRT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0