- 06.58

Idag var det 9år sedan jag blev storasyster. 9år sedan sen min mormor sa att jag hade fått en bror. Det är 9år sedan vi två blev ett, han och jag mot världen. Tinden går fort, han var nyss ett trasselsudd som rullade omkring på golvet, nyss en grinig liten människa som precis fått tänder. Han var nyss någon som somnade mot min axel. Nu är han stor, man känner sig så sentimental och gammal, undra hur det kommer kännas om tio år?

Jag har tänkt att jag ska skriva brev till honom. Minst ett per år, som han senare vid kanske tjugoårs åldern kan läsa och kanske uppskatta. Brev om hur jag känner, vem jag är. Förklara för honom sånt som han inte nu förstår, ge honom råd och ledning på vägen. Det är tretton år mellan oss, en skillnad som både är bra och dåligt. Jag kanske inte har varit den bästa systern, men jag vill bli. Det är lättare nu när han blir äldre, när han förstår mer och mer, men ändå ser jag i hans ögon att han önskar att jag var där mer. Jag önskar också det. Kanske skulle det vara lättare om jag bara var något år äldre, mer på samma plan, men att ändå förstå och se vilken människa han formas till - det är helt fantastiskt. Men det är just denna skillnaden som har fått mig att fundera på att skriva breven. Så att han en dag kan se varför jag har varit vem jag var och vad mina livserfarenheter kan leda honom. Jag vill att han ska veta att jag älskar honom, även om jag inte alltid är i närheten.

Grattis min finaste bror! <3


THE GIRL IN THE DIRTY SHIRT

Kommentarer
Postat av: Marina - Maarimba -

Grattis på Linus :D

2009-06-08 @ 08:37:30
URL: http://maarimba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0