- 13.50

När jag kom hem i natt vid tresnåret var min kropp och själ helt utpumpad så jag bara behövde lägga huvudet på kudden och invänta John Blund. Men jag var nöjd. Fia gav mig en välbehövd dag, kväll och natt.

Allting började med ett sms där det stod att Fia ville bjuda mig på en kopp kaffe på Wayne's men när det kom till kritan så möttes vi på stan men vi sprang mellan Söderhamns utbud av butiker. Fia i egen hög person shoppade loss på riktigt och när vi väl kände oss nöjda så kände vi även hungern riva. Vi bestämde oss för en festmåltid. Vi smög oss hem till Dennis, vi är två riktiga busar men han sa att det inte gjorde så mycket, och gjorde världens godaste mat som vi avnjöt på balkongen med några timmars rökande och djupa samtal. Vi smälte även en film, Kevin Spacy (stava) är alltid lika bra. När den var slut så insåg vi att det var en grym svartvit serie som gjorde oss galna i våra huvuden. Efter det så kände vi att vi att vi behövde göra av med energi och svalka oss en bit så vi tog en promenad. Vi knyckte blommor, fnittrade som två fjortonåringar och skickade sms från den eran, klagade på kyrkoförvaltningen, var en stund på JH (som nu liknar ett öppet hem där folk bara är), bestämde oss för att bea och sallad skulle vara gott med det fattades något, storhandlade på Statoil, sa det den andre tänkte på, träffade fulla killar - "Jag är full på egen hand och Lars är full på den andra handen" , låg mitt i vägen, tog kort och sedan promenerade hem för att se Mammoth - något jag längtat efter.

Den där tjejen plockar fram de egenskaper jag älskar och hatar, spontaniteten. Jag insåg också när vi satt på balkongen och avnjöt våra cigg, att det är såhär det borde vara, jag borde bo på en våning och hon den andra. Så vi kan vara lite såhär lite då och då. FLYTTA MED MIG DIN MUMLA!

Idag skulle vi ha tagit en sväng förbi ungdomsmottagningen, men pga min mamma helt på 1 2 3 har fått rysligt mycket att göra så blir det att stanna hemma idag och fixa inför flytten. Jag ska vara duktig. Städa, packa,  dricka kaffe, packa, röka, dricka kaffe, städa, blogga, skriva under papper, packa, röcka, dricka kaffe, packa, blogga, städa....ja ni fattar poängen - lite utav en Carolinadag. Man kanske skulle ta och börja nu?


THE GIRL IN THE DIRTY SHIRT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0