- Sex and the City

Jag såg Sex and the City-filmen någon gång i somras och älskade den, och ikväll såg jag den en andra gång och minns varför. För att den får mig att tänka på mina vänner, att de är lika som Carries, fast mina. I somras recenserade jag den såhär;

"stärker och skaver hjärtat. ett fint avslut på en uppväxt och insikter av vikt.
I get by with a little help from my friends,
I get high with a little help from my friends,
Going to try with a little help from my friends.
Kärleken hittar oss när vi slutar leta den, sen så finns det de med turen att snubbla över kärleken och under den. Men tack vare våra vänner så övervinner vi den och känner doften och plockar frukten av livet. om det nu är så att det är kärlek eller inte. Säga vad man vill om 'kärleksexperter', vet man någonsin något gällande kärlek? allt vi kan göra är att följa Carrie's råd att lita på känslan och slänga all logik åt helvete.

Tack mina fina vänner, vingar och vapendragare, jag vet att ni skulle förbanna den dagen han föddes, styra upp mitt liv, tala mig till rätta, komma över på kinamat mitt i natten och mest av allt lyssna till mitt hjärta. Jag skulle inte ta mig någonstans i livet utan er. Utan er skulle livet inte smaka lika härligt eller kärleken pumpa så hårt. Tack för att ni får mig att vara jag. och tack för att ni fortfarande står ut med mina kärlekssvävningar och kärlekskrankhet. Tack <3"


Även fast min livssituation verkligen har fått en omvändning så är jag fortfarande den samma, men mina älskade och trogna vänner. Den här filmen påminner mig om något jag aldrig glömmer och det är vikten i de som bor djupast i hjärtat och det är ingen älskare eller tidperiod, utan mina vänner. Filmen får mig at tro på äktheten, det verkliga och ärliga. Verkligheten. Jag har min ödmjuka och omsorgsfulla Charlotte, min logska Miranda och fritänkande Samantha, en liten bit av varje i varje vän som ringer när de är ledsen, ser till att jag äter när jag inte kommer ihåg hur maten smakar, skålar med min glädje och älskar mig från djupet av sitt hjärta. Att kunna skriva dessa ord, medveten om att jag faktiskt är en del av någons hjärta gör mig till den rikaste människan i världen. Detta medvetande gör mig lycklig. Mina vänner gör mig lycklig. Jag älskar er verkligen.
















Mina vänner, ni är min glädje och inspiration.
Tack för ni finns, utan er vore jag inte jag.

Carolina Andersson.

Kommentarer
Postat av: caroline

det krävs nån som är fantastisk som du för att det fram det fina som bor i andra. <3

2009-01-19 @ 01:02:46
Postat av: Anonym

för att ta* fram. :)

2009-01-19 @ 01:03:38
Postat av: Peppe

du betyder så mkt!!<3

2009-01-20 @ 18:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0