- I'm not saying it was your fault

How could this be done
Your such a smiling sweetheart
Oh and your sweet and pretty face
In such an ugly way
Something so beautiful
That everytime I look inside


jag tänker en massa. flera dagar har passerat nu och min energinivå är tom. jag sitter bara och stirrar i min ensamhet på datorskärmen utan en enda del av mig som vill göra någonting annat. jag känner mig otrevlig och osocial mot alla mina vänner som bryr sig. men jag tänker. en massa. jag tänker på saker som har hänt, saker som kanske kommer hända, saker som är. jag vet inte varför jag är såhär, jag känner inte igen mig själv, jag kan inte sova. utan sömnen blir jag ett monster. när jag blir ett monster så skrämmer jag iväg alla som betyder något. när jag skrämmer ivägn alla som betyder något så lämnas jag kvar i ensamheten. och i ensamheten finns bara jag. jag och mina tankar. jag som älskar livet, vart är jag?

vart är vi? vi var, men hur kunde vi bli andra över en natt? hur kommer det sig att vi sitter i ett varsitt hörn nu och surar, jag vill inte vara här. jag vill leva livet. inte bli påminnd över att jag mår dåligt, det vet jag så bra själv. jag vill veta vilken väg som är vidare. just nu trampar jag bara omkring på samma fläck, den fläcken är min säng med alla minnen som jagar mig. vart finns de där fina människorna som var? vi är inte dem längre, vi är helt tvärtom. åtminstone mot varandra. hur kommer det sig att bråken är fler nu när vi är isär? det kanske bara är så att vi aldrig pratar annars och inte vet hur vi ska få kontakt med varandra på annat sätt. vi känner oss tafatta och helt bortkomna. kanske det är att vi fungerar bäst tillsammans även om vi inte fungerar alls.

mitt kaffe brukar oftast vara min största inspiration. med en kopp kaffe i handen så flyger ord ut ur mig som jag inte ens visste fanns. kaffet formar mina känslor till ord. det är en bra kombination, kaffe och ord.


THE GIRL IN THE DIRTY SHIRT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0