- Ain't no mountain

From that day on I made a vow
I'll be there when you want me
Some way,some how

Det finns bara två som ger mening till den låten, även om textinnehållet står för alla mina nära och kära. Men just dessa två, är något specielt, de strålar ut ljus till sin omgivning inte bara till mig. De är det ljusaste gladaste färgerna man kan tänka sig, och de har en varsin. Tillskillnad från Isabell som har alla färger på en och samma gång eller Marina som har olika färger vid humör och Natasja som har olika nyanser av grönt, så har Caroline den gulaste gula och Peppe den blåaste ljusturkosa färgen som glittrar när de skrattar. Det är just den här låten, som för några år sedan spelades på högsta volym en dag när vi städade Peppes lägenhet inför en fest, helt plötsligt så står alla upp och turas om att sjunga delar av texten och möttes i refängen. Från denna stund så tror jag ingen av oss kan höra melodin utan att tänka på Peppes stökiga lägenhet och samhörigheten.

Jag är nog lite kär i alla mina vänner på samma gång, men när jag hör denna låt så pirrar det i magen av Peppe- och Carolineglädje och saknad.


THE GIRL IN THE DIRTY SHIRT


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh fining där! jag blir så glad, minnen minnen minnen.



hahahahahahahaha vet du. det enda som rimmar på gult är fult. gult är fult. Det är fel. jag tycker gult är fint. rim är fult.

2009-02-25 @ 22:48:21
Postat av: Anonym

det var jag som skrev. hjärta två hjärta tre hjärta fyra

2009-02-25 @ 22:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0