- She's gone for a moment

det är helt sjukt hur fort den här helgen har passerat. timmar av samtal, film och god mat och godis försvann lika snabbt som de kom. helgen har varit i högsta grad välbehövlig men nu känns allt lite tommare helt plötsligt och jag förstår inte varför. det kan vara att jag vill ha lite mer, lite mer av dessa stunder:

"klockan har passerat fyraslaget, Carolina och Caroline har lagt sig, de pratar om allt och ingenting, några tårar letar sig in lite här och där. under en djup och filosofisk diskussion om livet så säger Carolina något om hur hennes liv kanske kunnat sett ut om de levt för hundra år sedan, Caroline svarar med:
- HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH etc etc. Carolina gör henne sällskap men skrattar nog mest åt Carolines hysteriska skrattanfall och läten. efter kanske fem - tio minuter av hysteriskt skratt så får Carolina ur sig frågan:
- vad skrattar du åt? Caroline försöker få ur sig några oförståliga ord och skrattar lite till, men till slut så har hon samlat sig tillräckligt för att säga:
- när du sa bla bla bla hundra år sedan så tänkte jag på att hundra år sedan var stenåldern! ett hysteriskt skratt utbrister ännu en gång men den här gången åt Carolines brist på historiakunnande. till slut så har de hämtat sig och fortsätter sin livsfilosofi och åter igen säger Carolina något med största allvarhet men Carolines uppmärksamhet ligger åt ett helt annat håll:
- jag borde tvätta väggarna. säger hon och stryker handen väggen, Carolina kollar på henne en stund sen bryter hon i hon i en helt otrolig skrattattack."


även fast jag är hemma så känns det som att jag inte är det. i Sundsvall kände jag mig mer som jag, Carolina. lättad på något vis, även om jag bär allt jag annars bär på så kändes det så himla lättare att vara i Sundsvall. ja, allt kändes så himla bra, till och med det dåliga. nu ska jag försöka fylla mina dagar med sysselsättning, jag ska höra om Natasja vill fika med mig, ringa och prata bort någon timme med Marina, slänga på mig solglasögon och leka att det är vår med Isabell, försöka träffa Linus, gå på fest, städa mitt rum, skriva skriva skriva, ansöka om skola. jag ska fylla min vardag med saker som får mig att må bra, då kanske ömma sår går över.

THE GIRL IN THE DIRTY SHIRT

Kommentarer
Postat av: caroline

Om jag skulle gifta mig nu på stört och måste välja nån så är det dig carro, utan att tveka. Vi skulle ha allt man behöver i ett förhållande, eller ja nästan, men om det tryter kan man ju vara med i "let's fuck" :D. Och då kan vi ha ett öppet förhållande, man får ligga med vem man vill och det gör inget om man blir kär i den heller. Gud vad bra. och vi skulle alltid äta bra mat, god frukost, vi tycker om samma saker, vi skulle ha en massa blandad inredning som man inte tröttnar på, vi skulle kolla på de bästa filmerna och resa till de finaste platserna. Fast allt det där kan man göra utan att gifta sig, jag menar bara att OM man måste så var det inte så svårt att välja ;)

2009-02-03 @ 00:23:20
URL: http://lalabarba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0