- 12.23

Återigen inspirationsväder! det gör mig glad, men jag börjar seriöst fundera på vädrets humörsvängningar, igår var det blåsigt grått snöoväder och idag skiner solen och det droppar från taken. Idag tänker jag inte hoppas på en väg mot våren.

Det är helg igen, och efter en vecka med åtminstone några energisugare så känns det ganska skönt med helg. Jag vet dock inte vad som händer ikväll, jag vet inte heller om jag vill eller inte vill att det ska hända något ikväll. Det går en film på tv som jag skulle vilja se, fast man kan ju alltid ladda hem den någon annan gång. Men vad ska hända annars? i princip alla jag känner har redan planer, undra om jag kan krypa in i någon av dem. Humdidum. Jag känner mig lite sprallig, jag vet inte vad jag ska lägga den energin, men jag tror jag ska fördela lite av den till mitt rum som är i stort behov att plockas rent. Inte trodde jag att jag faktiskt hade så mycket kläder.

Morgondagen heter lördag och jag ska faktiskt spendera en trevlig kväll med käraste Ante för vi ska ta en liten roadtrip upp till Hudiksvall för att stötta och lyssna på våra fina vänner som spelar i Views. Det är något jag ser framemot, att se vad den där hemlisen är som Wille lurat dit mig för. Vad jag har hört så är det även en längre spelning, vilket ska bli väldans kul. Musik förgyller livet. Iallafall bra musik.

I morgon åker Isabell för att ramla i backen, det är skidsäsong och alla flyr sina hemstäder för vinterbyar. Jag har inte sett henne på för länge, det känns lite motigt, jag har inte ens pratat med henne särskilt mycket. Jag förstår inte, jag kan verkligen inte förstå varför. Det finns ingen att skylla på förutom mig själv, varför har jag inte ringt henne?!

Nej, jag ska inte lägga ett dåligt humör på mig idag, jag ska vara minst lika glad som jag var igår om inte ännu mer. Solen lyser, allt känns förvånatsvärt bra och det kliar i kroppen av energi. Jag får slå mig själv på söndag, då ska jag sakna henne, och de andra.

Plupp på alla bra!


THE GIRL IN THE DIRTY SHIRT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0