- What's it like in New York City?

Åh! idag är det ett riktigt Olina/Baby Bell - väder! fylld med inspiration och glädjerus, även fast jag bara sitter inne. men jag känner solstrålarna sträcka sig enda in till min säng där jag sitter med dagens första kaffe och lyssnar på en och samma låt sjuhundrasjuttioelva gånger, bara för att den har samma känsla som vädret. samma känsla som för ett år sedan. lite som City and Colour fast ändå inte. just det här vädret inspirerar mig, lika som det skulle kunna bryta ner mig, men idag känner jag en inspirationtråd flyta i mina ådror. lust att skriva, lust att städa, lust att diskutera. skulle det vara mindre snö och vinterkänsla så hade jag haft lust att slänga på mig klackar och solglsaögon med. men en sak är säker, idag har jag lust att vara jag.

jag vill våra våran vår med finaste Isabell nu, en massa. jag vill dricka vin med Natasja. jag vill gå på bio med Marina. jag vill fika och prata musik med Linus. jag vill åka bil med Magnus. jag saknar mina fina tretidare, men just nu i detta ögonblick vill jag bara umgås med mina Söderhamnmänniskor. SEN vill jag åka till Stockholm med Peppe. åka upp till Sundsvall igen till Caroline. fast högst på listan står nog våra våran vår med mitt färgpaket för jag saknar henne så otroligt för jag inte har sett henne på en hel evighet och för att det är vårat väder ^^

men idag ska jag vara själv, jag behöver det. jag ska skriva, plocka, blädra igenom Elletidningar, klippa, se färg och må bra. tänka på att jag har en massa roligt framöver i mitt liv.

jag har tänkt på en sak, hur mycket jag tycker om att sitta och skriva. det är nog inte så mycket bara själva skivandet utan hela proceduren runt omkring skrivandet. musiken, kaffet, känslan. ja allt.

THE GIRL IN THE DIRTY SHIRT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0